پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:16 - 1399/03/16

خروج از وضعیت قرمز و قرار گرفتن در وضعیت بحرانی شهرستان ثلاث باباجانی

مدیر شبکه بهشدات و درمان ثلاث باباجانی گفت: وضعیت شهرستان از لحاظ آمار مبتلایان و روند افزایشی این آمار از وضعیت هشدار و قرمز خارج و در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

به گزارشهزار ماسوله،  رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی در پیامی در رابطه با شیوع کرونا ویروس اظهار داشت: ما امروز کماکان شاهد روند رو به رشد آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان می باشیم.و با کمال تاسف توصیه های بهداشتی در راستای قطع زنجیره ی بیماری رعایت نشده و شیوه زندگی مردم به روزهای قبل از شیوع کرونا برگشته است که این موضوع تهدید بزرگی برای سلامت شهروندان محترم بوده و نتیجه آن چیزی جز افزایش آمار مبتلایان به بیماری و به خطر افتادن سلامت شهروندان نخواهد بود.

 

صبور حسینی افزود: لذا عاجزانه از تمامی ملت شریف و بزرگوار شهرستان ثلاث باباجانی خواهشمندیم که با رعایت توصیه های بهداشتی،موارد ذیل را در راستای کنترل بیماری کرونا بیش از پیش رعایت بفرمایند.

 

۱- رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت حداقل ۲ متر از فاصله از دیگران

۲-برای اقدامات غیر ضروری و پیگیری هایی که می شود به بعد موکول کرد و به طور کلی مسایل غیر اورژانسی، به مراکز تشخیصی، مراکز درمانی ، مطب پزشکان ، کلینیک ها و... مراجعه ننمایند و از تجمع در این مراکز جدا خودداری نمایید.

 ۳- پرهیز از تجمع در مراکز بسته از جمله بانک ها و دفاتر پیشخوان وغیره... و در صورت نیاز به حضور حتما از ماسک  استفاده و  فاصله اجتماعی را  در صورت مراجعه به این اماکن رعایت فرمایند.
 
۴- پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن
 
۵-شست و شوی مرتب دست با استفاده از صابون و یا مواد ضد عفونی بر پایه الکل

۶-حتی الامکان از دید و بازدید های شبانه پرهیز شود
 
۷-در هنگام مراجعه به مکانهای از جمله نانوایی، سوپرمارکت، عابربانکها، شیرینی پزی ها و سایر نقاطی که تجمع افراد وجود دارد حتماً فاصله گذاری اجتماعی" ۲ متر" رعایت شود.

۸-بعد از هر بار مراجعت به منزل، لباس‌ها تعویض و شسته شود. دستگیره درب ورودی منزل، کلید و پریزهای راهرو و راه پله و سایر سطوحی که در معرض تماس مشترک ساکنین است مرتباً گندزدایی شود.

۹-از حضور در تعزیه ها و مراسمات شلوغ جدا خودداری نمایید.

 

وی در  پایان گفت: مجددا خدمت همشهریان عزیز اعلام میداریم که وضعیت شهرستان از لحاظ آمار مبتلایان و روند افزایشی این آمار از وضعیت هشدار و قرمز خارج و در وضعیت بحرانی قرار گرفته و عدم همکاری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از طرف همشهریان گرامی طی روزهای آتی می تواند  موجب به خطر افتادن سلامت و چه بسا افزایش مرگ ومیر در بین آنان گردد.

 صبور حسینی
سرپرست شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی