پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله14:58 - 1399/02/16

کودکان در پخش‌کردن عفونت کووید۱۹ چه نقشی دارند؟

پاسخ این سوال، را از مسئول واحد پیشگیری ومبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان پاوه می شنویم.

به گزارشهزار ماسوله، کیوان سامیان در این باره به خبرنگار ما گفت: بیش‌تر کودکانی که به عفونت ویروس کورونا کووید۱۹ مبتلا می‌شوند، علامتی ندارند یا علائم ملایمی نشان می‌دهند.

 

 از ۱۰۰۰ مورد کودک مبتلا به عفونت کووید۱۹ در چین و سنگاپور، تنها یک مورد که یک کودک ۱۳ ماهه بود، علائم شدیدی نشان داد. از این ۱۰۰۰ مورد، هیچ کودک ۹ ساله‌ای به‌دلیل این عفونت جانش را از دست نداد.

 

 اگر چه این خبر خوبی است، اما این به معنی آن است که کودکان می‌توانند به‌عنوان یکی از ناقلین بالقوه این بیماری مطرح باشند. همچنین کودکان بیش‌تر از بزرگسالان با بقیه ارتباط فیزیکی دارند و امکان انتقال عفونت بالاتر می‌رود.

 

 یک مطالعه جدید از چین می‌گوید کودکان زیر ۱۵ سال مستعد بیمارشدن با ویروس کورونا هستند. همچنین تعطیلی مدارس اگرچه برای جلوگیری از پخش‌شدن ویروس در ووهان کافی نبوده، اما ۴۰-۶۰٪ پیک بیماری را کاهش داده و همه‌گیری را به تعویق انداخته است.

 

 این وضعیت برای سایر کشورها نیز ممکن است درست باشد.
همچنین با توجه به افزایش ظرفیت آزمایشگاههای استان و افزایش بیمارانpcrمثبت بدون علامت در سطح شهرستان اگر در خانواده ای مورد سی تی وpcrمثبت وجود داشت اعضای خانواده جهت انجام آزمایش به مرکز ۱۶ ساعته مراجعه نمایند.

 

لذا کماکان وبا توجه به روند افزایش بیماری انتظار داریم همشهریان محترم نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت نمایند تا شاهد افزایش و پیک بیماری در سطح شهرستان نباشیم.