پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:02 - 1399/02/04
مسئول واحد مبارزه با بیماریها:

شیوه مراقبت از بیماران محتمل کرونا مانند موارد مثبت قطعی است

مسئول واحد مبارزه با بیماریها گفت: شیوه مراقبت از بیماران محتمل کرونا مانند موارد مثبت قطعی است.

به گزارشهزار ماسوله، کیوان سامیان با اعلام این مطلب افزود نظر به اینکه بر اساس پروتکل و دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضروری است موارد محتمل(بیماران با سی تی اسکن مثبت و آزمایش pcrمنفی)همانند موارد قطعی (آزمایشpcrمثبت) پیگیری ومراقبت شوند و در صورت فوت نیز باید به روش بیماران مثبت و بر اساس پروتکل بهداشتی دفن صورت گیرد. 

 

وی گفت: متاسفانه در اندک مواردی مشاهده می شود که افراد و خانواده های بیماران محتمل با شبکه بهداشت و درمان پاوه همکاری کامل و مناسبی ندارند که خود این امر می تواند سبب بروز اخلال در روند پیگیری و اقدامات مرکز بهداشت شهرستان گردد.

 

مسئول واحد بیماریها در ادامه افزود: با توجه به روند بیماری و شناسایی احتمالی موارد جدید در سطح شهرستان ازهمه همشهریان عزیز به ویژه افراد محتمل و خانوده های آنان خواهشمندیم جهت تامین و حفظ سلامت خود و سایر افراد جامعه حداکثر همکاری و همراهی را با همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان پاوه داشته باشند و به دقت توصیه های بهداشتی ابلاغی را مراعات نمایند.

 

سامیان با اشاره به جدی بودن بیماری کرونا عنوان کرد از همه همشهریان محترم تقاضا داریم که همانند روزهای اخیر با رعایت کامل نکات بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی درجهت کمک به کاهش زنجیره انتقال بیماری کمک نمایند.