پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:56 - 1399/01/30

كرونا ناتواني بت ها را به هندوان نشان داد/ امروز تصوير خانه خدا به سران شرك آرامش مي دهد/ نبود قاطعیت و نداشتن قانون مدون از سوی مسئولان سبب ناراحتی ماست

امام جمعه پاوه گفت: در این هفته رئیس‌جمهور امریکا ترامپ را دیدم که چند نفر را در اطراف تابلوی خانه خدا که در کاخ سفید نصب کرده بود جمع نموده و به آنان می‌گفت: این خانه و این مردم که در اطراف آن می‌گردند دارای یک رمز است هر وقت در آن دقت می‌کنم به آرامش می‌رسم

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در هفتمین هفته از تعطیلی نماز جمعــه پاوه حاج ماموستا ملا قادر قادری از طــریق ارتباط زنده ویدیویی با برادران و خواهــران دینی خود در سخنان خود سخنان خود گزارشی از صدمات کرونا در جهان و کشورمان را ارائه نمودند و گفتند: در دنیا جمع مبتلایان به کرونا به دو میلیون و ۱۸۴ هزار نفر رسیده که ۵۵۳ هزار نفر بهبود یافته و ۱۴۷ هزار نفر هم فوت کرده‌اند؛ در ایران هم نزدیک به ۷۸ هزار نفر به این بیماری مبتلا و نزدیک به ۵ هزار نفر فوت کرده‌اند و ۵۲ هزار نفر هم بهبود یافته‌اند؛ آمار شهرستان پاوه نیز نگران‌کننده است و افراد مبتلا لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شوند؛ از خداوند تبارک‌وتعالی برای آن‌ها درخواست شفا و برای متوفیان هم درخواست رحمت و مغفرت دارم

 

امام جمعۀ پاوهدر ادامه به بیان مطالبی ازخیر و شر کروناپرداختند و گفتند:در هندوستان جمعی از بت‌پرستان هندی، بت‌های ساختگی را که معبود خود می‌دانستند، با ماشین‌های بزرگ به بحر ریختند در پاسخ علت کار خویش، می‌گفتند: چنان فکر می‌کردیم در این بحران کرونا، بت‌ها ما را نجات می‌دهند اما ثابت کردند بی‌عرضه هستند و باید در آب غرق شوند.

 

ایشانافزودند:یک‌شنبه هفته گذشته از طریق رسانه ها، پاپ را تنها در میدان واتیکان دیدم که شاید در تاریخ پاپ‌ها بی‌سابقه بوده است در روزهای یکشنبه کسی در اطرافشان نباشد.

ماموستا قادریادامه دادند:جنگ‌زده‌هایی که خانه و کاشانه خود را رها کرده‌اند و امروز در اردوگاه‌های سوریه و عراق و یمن به سر می‌برند، اعلام کرده‌اند چند شبی است به‌واسطه کرونا که حکومت‌ها را درگیر کرده است خواب راحت داشته‌ایم.

 

ایشانسپس به نکات دیگری از خیر و شر کرونا اشاره کردند و گفتند:  در این هفته رئیس‌جمهور امریکا ترامپ را دیدم که چند نفر را در اطراف تابلوی خانه خدا که در کاخ سفید نصب کرده بود جمع نموده و به آنان می‌گفت: این خانه و این مردم که در اطراف آن می‌گردند دارای یک رمز است هر وقت در آن دقت می‌کنم به آرامش می‌رسم و یا نمونه دیگر، در یکی از شهرهای امریکا که افراد فقیر وبی کس و کار و غریبه را دفن می‌کنند به حدی جنازه را به آن شهر انتقال داده بودند، داد مسئول شهر بلند شد و اعلام کرد دیگر بس است این‌همه جنازه؛ ۱۱ سپتامبر به‌اندازۀ کرونا به ما لطمه وارد نکرد.

 

حاج ماموستا قادریدر ادامه سخنان خود بهحرکت زیبای رئیس پارلمان اقلیم کردستان در قطع مصاحبه رسانه ایش در هنگان اذاناشاره کردند و گفتند:در همین هفته سرکار خانم ریواس فایق رئیس محترم پارلمان اقلیم کردستان را دیدم که داشت مصاحبه می‌کرد و با شنیدن صدای اذان صحبت خود را قطع کرد، به وی گفتند پخش زنده است، ادامه بدهید؛ گفت به احترام اذان صبر می‌کنم. با دیدن این صحنه خیلی خوشحال شدم.

 

ایشانسپس به بیان خاطره‌ای از یکی از سفرهای خود در رابطه با همین موضوع پرداختند و گفتند:چند سال پیش در تهران کنفرانس وحدت بود و بنده هم یکی از مدعوین بودم؛ جماعتی پاکستانی و هندی در آنجا در کنار امام‌جمعۀ زاهدان نشسته بودند؛ جناب مولوی عبدالحمید بنده را به آنان معرفی نمود و گفت ایشان یکی از روحانیون در منطقه غرب کشور و کُرد هستند؛ یکی از هندی‌ها گفت مگر کردها روحانی دارند؟ ما در تلویزیون کردها را همیشه در حال رقص و شادی می‌بینیم؛ بنده هم به جناب مولوی عبدالحمید عرض کردم به آنان بگو: اولاً حق چنین صحبتی ندارند و در ثانیاسلام از طریق ما کردها و با جهد و جهاد ما به هند و پاکستان رسیده است!؟

 

امام جمعه پاوهافزودند:شاید مردم ما اهل رقص و شادی هستند و این خصوصیت کوهستان‌های اورامانات و کردستان است، ولی ملت کرد مسلمان بوده، هستند و خواهند بودکما اینکه خانم ریواس فایق به دنیا نشان داد که قوم کرد مسلمان و با آئیین مسلمانی زندگی می‌کنند و اسلام و حجاب و دین قانون و روش آن قوم است؛ در اقلیم کردستان 5200 مسجد وجود دارد و 2900 نماز جمعه در آنجا برگزار می شود و اگر چهار رسانه یا شبکه تلویزیونی بعضی برنامه را نشان می‌دهند، نباید تصور شود که کل قوم کرد این‌گونه هستند.

 

ماموستا قادریضمناظهار نگرانی از وضع شهرستان‌های اورامانات و استان کرمانشاه، گفتند: لحظه‌به‌لحظه عدم رعایت دستورات بهداشتی و عدم رعایت سفارشات مسئولان وزارت بهداشت و نبود قاطعیت و قانون مدونی از سوی مسئولان سبب ناراحتی ماست بخصوص به لحاظ نبود امکانات و تجهیزات در منطقه. لذا بنده به مردم منطقه و مسئولان عرض می‌کنم این نوع آزادی و بی‌برنامگی به صلاح نیست؛ قطعاً گرفتار خواهیم شد همچنان که دوستان عزیز ما در سقز و بانه و جاهای دیگر گرفتار شدند. بهتر آن است «العلاج قبل الوقوع» آمدورفت و گردش و مسافرت و بی‌توجهی را کمتر کنیم، چرا که در غیر اینصورت خودمان ضرر می‌کنیم.

 

امام‌جمعۀ پاوهدر ادامهبه انتشار عکسی از یک خانم پرستار که رو به رهبران روحانی مسلمان و مسیحی و یهودی علامت سکوت را نشان می دهد،واکنش نشان دادند و خاطرنشان کردند:این تصویر به رهبران دینی دنیا می‌گوید شکست خوردید زیرا نتوانستید کاری انجام دهید و باید سکوت کنید.

 

ایشانافزودند:ما کردها ضرب‌المثلی داریم و می‌گوییم: «تا من توم گرت تو منت گرت» (تا من تو را گرفتم تو مرا گرفتی)  می‌بایست برای دانشگاه ها علوم پزشکی و مراکز علمی علامت سکوت نشان داد، نه روحانیون و رهبران دینی؛ مع‌هذا اگر مراد این است که علما و رهبران دینی در تداوی گرفتاران و مصدومان نتوانسته‌اند کاری کنند، قبول است زیرا این کار نه تخصص و نه شغل ماست؛ اما اگر مراد این است که با پزشکان و اهل علم همکاری نشده است، الحق بی‌انصافی است.

 

ماموستا قادریادامه دادند:رهبران مسلمان، مراکز دینی، مساجد، جمعه و جماعت، خانقاه و تکیه و حسینیه و زیارتگاه‌ها و حتی حرمین شریفین را به خاطر حفظ جان مردم تعطیل کرده‌اند؛ آقای پاپ را هم دیدم که پای چهار دکتر سیاه‌پوست را که به بیماران کرونایی ایتالیایی خدمت کرده بودند بوسید و کلیساها و کنیسه‌ها کلاً تعطیل‌اند آیا این همکاری نیست؟!

 

امام جمعه پاوهضمنمحکوم دانستن چنین برداشت هایی، این کارها را کار افراد ضد دین دانستندو خاطرنشان کردند:این اهانت ها کار پزشکان محترم و پرستاران ایثارگر نیست، بلکه کار دشمنان دین است چراکه همیشه پزشکان و پرستاران محترم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد احترام ما بوده و هستند. و همه ما برای درگذشت پزشکان و پرستاران در سراسر جهان ناراحتیم؛ با این اوصاف این امر پیامی دارد که ای مردم و ای علمای دین هشیار باشید؛ دشمنان در کمین‌اند.