پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:17 - 1399/01/27
مدیر شبکه بهداشت پاوه:

تمام خانوار‌ها در دو مرحله غربالگری شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه گفت: غربالگری تمام خانوار‌ها و افراد تحت پوشش در دو مرحله و ثبت در سامانه انجام شده است.

به گزارشهزار ماسوله، ولدبیگی مدیر شبکهبهداشت و درمانپاوه گفت: غربالگری تمام خانوار‌ها و افراد تحت پوشش در دو مرحله و ثبت در سامانه انجام شده است.

 

او با اشاره به فعالیت‌های  انجام شده برای مقابله باکرونادر شهرستان پاوه گفت:  فضای اورژانس سرپایی به عنوان واحد بیماران تنفسی و جداسازی بیماران مشکوک اختصاص یافته است و  واحد‌های اداری، بخش‌های بستری و اماکن عمومی به صورت مرتب ضد عفونی می شوند.

 

ولد بیگی گفت: تجهیزات حفاظت فردی در تمامی بخش‌ها و و مدیریت استفاده از تجهیزات حفاظتی طبق دستور العمل اشتفاده می شود هم چنین  یک آمبولانس به عنوان آنکال اعزام بیماران تنفسی اختصاص یافته است.

 

او با اشاره به ارسال لیست اسامی بیماران قطعی و مشکوک به واحد بیماری‌ها جهت انجام پیگیری‌های لازم گفت: بیماران مشکوک  با همکاری واحد آموزش به بیمار در بدو ورود و به صورت روزانه در صورت بستری آموزش داده می شوند.

 

ولد بیگی به اقدامات آگاه سازی اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسه‌های متعدد آموزشی و توجیهی برای کارکنان ادارات، نهاد‌ها، انجمن‌ها و شهروندان و تهیه و توزیع بنر، تراکت و پمفلت در بین مردم شهرستان ،تشکیل گروه مجازی جهت رابطین ادارات و سفیران سلامت و اطلاع رسانی در خصوص علائم و راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا از جمله این اقدامات است.

 

او افزود: مرکز ۱۶ ساعته  برای مراجعه بیماران سرپایی تجهیز و راه اندازی  شده است و با کمک نیروهای کادر بهداشتی پایش و تب سنجی در ورودی و خروجی‌های شهر انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران