پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:05 - 1399/01/10
یادداشت/نذیر دولت خواه

انفجار جایگاه سی ان جی و نقدی صریح بر خودمان

اکثریت رانندگان محترم بدون توجه به موارد فوق شروع به سوختیگری نموده و گاها آن را نوعی زرنگی و با عادات اشتباهی همچون پیاده نکردن سرنشین و عدم نیاز به بازکردن جعبه و اینکه همه ...

به گزارشهزار ماسوله، به تدریج شاهد افزایش جمعیت و به تناسب آن شاهد افزایش خودروهای کثیری به خصوص از نوع دوگانه سوز(CNG دار) هستیم و این افزایش نیاز به خدمات رسانی مناسب را بیشتر می نماید. از مهمترین این خدمات تامین سوختشان می باشد. این ایام رفتن به جایگاه سی ان جی، تبدیل به بخشی پرخطر از زندگی روزمره ما شده است؛بدیهی است که تامین ایمنی این گونه اماکن که جزء مکان های بسیار خطرناکی محسوب می گردند؛ لازم می باشدکه در صورت عدم اجرا و رعایت نکات ایمنی در آن ها می تواند برای خودمان و آنهایی که در جایگاه و صف جایگاه هستند حوادث تلخ و ناگواری را رقم بزند و حتی جانشان را به خطر بیندازیم.

 

این روزها ویروس کرونا آنچنان بر روی روح و روان مردم راه می رود که واقعا مردم دیگر توان شنیدن هیچ گونه خبر ناخوشایند دیگری را به خاطر افراد بی مسئولیت ندارند؛ چون آنها نسبت به پیامدهای اقدامات خود بی‌توجه هستند و آنچه را دوست دارند انجام می‌دهند و اهمیتی نمی‌دهند که پس از آن چه اتفاقی می‌افتد و باید گفت اوضاع گل بود به سبزه نیز آراسته شد!

 

دیروز ظهر، مورخ 9فروردین 1399 پس از شنیدن حادثه انفجار خودرو در جایگاه سی ان جی اولین چیزی که به ذهنمون متبادر شد که کسی دچار صدمه جانی نگردیده باشد و خانواده ای داغدار نگردد که الحمدلله به خیر گذشت!

 

به دفعات یاد گرفته ایم که به دولت و مسئولان نقد کنیم و همیشه بدهکار باشیم با اینکه لازم می باشد؛ اما نباید نقد خودمان را فراموش کنیم؛ اکثرا حقوق اولیه شهروندی خودمان را برای حفاظت از سلامت و جانمان رعایت نمی کنیم و طوری به اقناع رسیده ایم که حتما باید سخن تحکم آمیز و ناروا بر فرق سرمان باشد و اتفاق فجیعی بیفتد تا به خودمان بیاییم و مطیع، پیرو و قانون پذیر باشیم.

 

کمی تامل نیاز داریم تا از خودمان به طور رسا سوال کنیم؛


آیا اکثرا بدو ورود به جایگاه سی ان جی جهت سوختگیری به تصاویر، علایم و تابلوهای نصب شده در جایگاه توجه می نماییم؟

آیا موارد ایمنی را رعایت کرده و به توصیه های اپراتورهای بااخلاق و زحمت کش جایگاه تمکین می کنیم؟
و....

 

مع الاسف اکثریت رانندگان محترم بدون توجه به موارد فوق شروع به سوختیگری نموده و گاها آن را نوعی زرنگی و با عادات اشتباهی همچون  پیاده نکردن سرنشین و عدم نیاز به بازکردن جعبه و اینکه همه چند دقیقه طول خواهد کشید و هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد به نکات ایمنی اپراتورهایی که با حقوق ناچیز خدمت می کنند؛ توجهی نخواهند کرد و این رعایت نکردن موجبات اتفاقات دلخراش و سوزناک را فراهم خواهد آورد که پشیمانی سودی نخواهد داشت.پس به جای مجادله با اپراتورها، علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد و به توصیه های ایمنی آنها گوش فرا داد.