پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:36 - 1399/01/07

شهردار پاوه: همکاری شهروندان در خصوص نگهداری نهال‌های کاشته شده ضروری است

شهردار پاوه ضمن تشریح طرح درختکاری اجرا شده توسط شهرداری، همکاری شهروندان در خصوص نگهداری و آبیاری نهال‌های کاشته شده را ضروری خواند.

به گزارشهزار ماسوله،  مهندس دانا آذری شهردار پاوه با اشاره به اینکه درختکاری در سطح شهر پاوه برای نخستین بار است که در این سطح وسیع اجرا می‌شود، گفت: در این طرح که با هدف ارتقای سرانه فضای سبز اجرایی شد سعی شد کلیه نقاط سطح شهر از جمله بلوار جانبازان (ورودی شهر از سمت کرمانشاه)، پیاده‌روهای خیابان‌های امام خمینی (ره)، امام محمد شافعی، کمربندی (دره‌نیشه)، شهید چمران (مرکزی)، امام محمد غزالی (میدان شهدا تا جنب صدا و سیما)، شهدای 26 مردا، برخی نقاط حاشیه‌ای شهر و ... پوشش داده شوند.

 

شهردار پاوه ادامه داد: نکته قابل ذکر در خصوص این طرح این است که برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها در این رابطه قبل از شروع بیماری کرونا صورت گرفته بود و شهرداری سعی نمود با توجه به اهمیت اجرای طرح و نقش فضای سبز به عنوان ریه شهر در سلامت شهروندان و علی‌رغم مشغله کاری فراوان آن را به موازات اقدامات خود در رابطه با پیشگیری از شیوع کرونا ویروس به انجام برساند.

 

مهندس آذری گفت: علاوه بر نهال‌های کاشته شده توسط شهرداری در نقاط مذکور، تعداد بسیار زیادی نیز به شهروندان و مدارس جهت کاشت در حیاط منازل و مدارس اهدا شد.

 

شهردار پاوه افزود: نهال‌ها هم از نوع مثمر و هم غیرمثمر از جمله خرمالو، توت، چنار، کاج، سرو و ارغوان بوده است.

 

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری سازمان‌های مردم نهاد، اداره منابع طبیعی و آقای محمد ابراهیمی (از پرسنل شهرداری که مسئولیت اجرای طرح را بر عهده داشتند) عنوان کرد: با توجه به وسعت اجرای طرح، همکاری شهروندان و مغازه‌داران هر محله با شهرداری در خصوص نگهداری و آبیاری نهال‌های کاشته شده جنب منازل و مغازه‌های آنها جهت به ثمر رسیدن آنها ضروری است.