پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:41 - 1399/01/06
مدیر آموزش و پرورش پاوه:

آموزش، اطلاع رسانی و بهداشت، محورهای فعالیت ستاد ویژه مقابله با ویروس کرونا در آموزش و پرورش پاوه است

مدیر آموزش و پرورش پاوه؛ آموزش، اطلاع رسانی و بهداشت را، محورهای فعالیت ستاد ویژه مقابله با ویروس کرونا در آموزش و پرورش پاوه برشمرد.

به گزارشهزار ماسوله،  صبح امروز مختار برزگرفرد مدیر آموزش و پرورش پاوه با حضور در میز خبر این مدیریت در گفتگوی رسانه ای با پایگاه های خبری شهرستان، به ارائه گزارشی از فعالیت های آموزش و پرورش پاوه در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و با اعلام خبر تشکیل ستاد ویژه مقابله با ویروس کرونا در روزهای نخست شیوع این بیماری، اضافه کرد؛ این ستاد در سه محور، آموزش، اطلاع رسانی و بهداشت به صورت مستمر و روزانه در روزهای گذشته فعالیت داشته است.


 
وی در ادامه؛ با اشاره به اقدامات این ستاد در آموزش و پرورش پاوه، مهمترین این فعالیت ها را به شرح زیر بیان کرد:

نصب بنر آموزشی در ورودی مدارس و توزیع پوسترهای حاوی پیام های بهداشتی در محیط اداری و آموزشی در روزهای پیش از تعطیلی مدارس.
 
اطلاع رسانی و مشارکت گسترده فرهنگیان شهرستان در دوره آموزش ضمن خدمت با موضوع راه های پیشگیری از ویروس کرونا.
 
تولید محتوای آموزشی چندرسانه ای و الکترونیکی توسط فرهنگیان پاوه در دروس مختلف و تمامی مقاطع تحصیلی.
 
تدریس، آزمون و تحلیل پرسش های آزمون به صورت آنلاین با استفاده از سایت های اینترنتی و فضای مجازی.  
 
ارتباط موثر و مستمر معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان از طریق کانال های پیام رسان داخلی مدارس.
 
اطلاع رسانی روزانه و مستمر در زمینه جدول زمانی پخش تلویزیونی دروس پایه های مختلف تحصیلی در شبکه های مختلف صدا و سیما.
 
تهیه نماهنگ های مختلف در حوزه های فرهنگ قرآنی، علمی، بهداشت و سلامت با مشارکت دانش آموزان و استفاده از تصاویر ارسالی آنان از منزل.
 
جمع آوری محتوای آموزش دروس، تهیه شده توسط فرهنگیان شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی جهت بارگذاری در کانال آموزش و پرورش شهرستان در سایت آپارات.
 
راه اندازی کانال و گروه های ویژه مدیران مدارس به صورت کلی و جداگانه برای مقاطع مختلف تخصیلی در سرویس های پیام رسان داخلی جهت ارتباط سریع و به موقع با کارشناسان مدیریت در روزهای تعطیل مدارس و جلوگیری از مراجعه مدیران و کادر اجرایی مدارس به حوزه ستادی.
 
ضد عفونی و گند زدایی محیط های آموزشی و اداری مدارس.

ضدعفونی و گندزدایی حوزه ستادی به صورت مستمر و روزانه در راستای حفظ سلامت کارکنان و مراجعان محترم.
 
طرح موضوع در کارگروه درون سازمانی و ارائه پیشنهاداتی جهت تصویب در نشست آتی شورای آموزش و پرورش در راستای همراهی سایر ارگان های مرتبط و کمک به مدارس در زمینه مقابله مؤثر با ویروس کرونا.

 

برزگرفرد؛ ضمن قدردانی از همراهی و همدلی اولیای دانش آموزان با مجموعه آموزش و پرورش، افزود؛ با توجه به تصمیم شورای عالی فضای مجازی و ابلاغ و تأکید مقام عالی وزارت و نیز در راستای تجلی قانون مداری در میان فرهنگیان و دانش آموزان، تمامی فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی این مدیریت و تمامی مدارس در پیام رسان های خارجی متوقف گردیده و با اهتمام مجموعه کارشناسان حوزه ستادی، مدیران، کادر اجرایی و معلمان مدارس در ایجاد گروه ها و کانال های آموزشی و اطلاع رسانی در بستر فضای مجازی و پیام رسان های داخلی، آموزش بدون وقفه در جریان است.

 

وی اضافه کرد؛ در نشست مجازی روز گذشته با مقام عالی وزارت و معاونان ایشان که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار گردید و مدیر آموزش و پرورش پاوه و ناحیه یک شهر کرمانشاه به نمایندگی از استان در این نشست حضور داشتند  مشکلات نحوه استفاده دانش آموزان و اولیای  آنان از پیام رسان های داخلی بررسی گردید و تاکید شد که به مرور و آشنایی بیشتر اولیای محترم با این سرویس های پیام رسان و نیز تقویت زیرساخت های این برنامه ها، مشکلات کاهش خواهد یافت.


 
وی؛ ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت های مجموعه مخابرات و ارتباطات سیار در شهرستان پاوه در تحت پوشش قرار داشتن بخش عمده ی نقاط شهری و روستایی منطقه در دسترسی به اینترنت و خدمات تلفن همراه، ابراز امیواری نمود؛ با رفع مشکلات موجود در برخی نقاط شهرستان در این زمینه و همچنین ارتقای دسترسی به شبکه های تلویزیونی از طریق مبدل های دیجیتال در مناطق مرزی، گام اساسی در تحقق عدالت آموزشی برداشته شده و ظهور عرصه های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشور را، در روزهای پس از کرونا شاهد باشیم.

 

برزگرفرد؛ با اشاره به جذب اعتبار از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان در زمینه تهیه محلول ضدعفونی برای مدارس در روزهای پایانی سال 98، از آمادگی آموزش و پرورش پاوه در زمینه همکاری با مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ضدعفونی و گندزدایی محیط آموزشی در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و افزود؛ به خانواده ها اطمینان خاطر داده می شود، تا زمانی که تهدید ویروس کرونا در جامعه وجود داشته باشد مدارس تعطیل خواهد بود و به محض تصمیم در خصوص بازگشایی مدارس، تمامی موارد بهداشتی در این زمینه صورت خواهد گرفت.


 
 مدیر آموزش و پرورش پاوه یادآور شد؛ تصمیم گیری در مورد تمدید تعطیلی و یا بازگشایی مدارس بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا می باشد، و اولیای محترم دانش آموزان هرگونه خبر در این زمینه را از طریق پورتال مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش و خبرگزاری های معتبر و رسمی پیگیری نمایند و به شایعات در این زمینه در شبکه های اجتماعی و سایت های غیررسمی اعتنا و اعتماد نکنند.