پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله14:57 - 1398/12/27
سرهنگ سلطان قلی:

شهر نودشه در این روز در دو نوبت آماج حملات بمباران شیمیایی قرار گرفت/ لزوم هماهنگی سازمانهای مردم نهاد با ارگانها در جلوگیری از شیوع بیماری

فرمانده سپاه ناحیه پاوه گفت: در این روز هواپیماهای رژیم بعث عراق در26 اسفندسال 66 بر فراز شهر نودشه ظاهر می شوند و دردونوبت این شهر ومردم مظلوم را، آماج بمب های شیمیایی قرار میدهند ودرهمان روز 8 نفر وروز بعد 6 نفر به شهادت رسیدند وامروز تعداد شهدای شیمیایی شهرنودشه به 17نفررسیده است.

به گزارشهزار ماسوله، فرمانده سپاه ناحیه پاوه در گفتگویی با هزارماسوله در سالروز بمباران شیمیایی نودشه اظهار داشت: شهیدان جان خود را نثار کردند تا اسلام، دین و انقلاب اسلامی حفظ شود و ما امروز هرچه داریم از برکت خون  پاک این عزیزان است .

 

سرهنگ سلطان قلی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای شهر نودشه افزود: شهادت آرزوی هر مسلمانی است و مردم نودشه در طول دوران دفاع مقدس با مقاومت در مقابل دشمن بعثی و تقدیم شهدا دین خود را به انقلاب و رهبری ادا کردند.

 

وی با بیان اینکه امروز سالروز بمباران شیمیایی در این شهر است گفت: هواپیماهای رژیم بعث عراق در26 اسفندسال 66 بر فراز شهر نودشه ظاهر می شوند و دردونوبت این شهر ومردم مظلوم را، آماج بمب های شیمیایی قرار میدهند ودرهمان روز 8 نفر وروز بعد 6 نفر به شهادت رسیدند وامروز تعداد شهدای شیمیایی شهرنودشه به 17نفررسیده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه با اشاره به اینکه امروز شیوه تاکتیکها عوض شده است گفت: بمباران شیمیایی در آن زمان توسط حامیان رژیم بعث انجام گرفت و امروز نیز با شیوه های جدید، حملات بیولوژیکی با ساخت ویروس کرونا را در جهت رسیدن به مقاصد و سودآوری خود انجام می دهند.

 

وی افزود: سپاه هم هرگونه تهدید علیه جامعه را با مقابله جواب خواهد داد و از مردم محافظت خواهد کرد.

 

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای نودشه ، خصوصا شهدای بمباران شیمیایی این شهر، تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از رسالت‌های مهم دانست و گفت: باید هرچه بیشتر در تکریم شهیدان و جانبازان سرافراز بکوشیم.

 

سرهنگ سلطان قلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع بیماری کرونا در پاوه اظهار داشت: ما شاهد فعالیت خودجوش نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد در کنار ارگان ها و مسئولین در جلوگیری از شیوع این بیماری هستیم که نیاز به تقدیر دارند.

 

وی افزود: بنا به مصوبه شورای تامین شهرستان، باید این سازمانهای مردم نهاد مباحث تخصصی امور بهداشت را با شبکه هماهنگ و مسائل امنیتی در اجرای فعالیت خود در سطح شهرستان را با ما هماهنگ کنند.