پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله13:32 - 1398/12/05
شهردار پاوه:

چند هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در پاوه كاشت مي شود

شهردار پاوه از کاشت چند هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در پاوه همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در شهر پاوه خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، مهندس دانا آذری شهردار پاوه در تشریح برنامه‌های شهرداری برای هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در شهر پاوه و از آنجا که فضای سبز شهری جزء فضاهای ضروری و لاینفک پیکره شهرها است و کمبود فضای سبز شهری می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد، از چندی پیش شهرداری برنامه‌ریزی در رابطه با برگزاری برنامه‌ای جهت ارتقای سرانه فضای سبز در هفته منابع طبیعی را آغاز کرد.

 

مهندس آذری با بیان اینکه هدف ما این است که برنامه متفاوت با سالهای گذشته و در سطحی وسیع‌تر باشد چرا که در گذشته نهال‌ها در نقاطی کشت می‌شد که مراقبت بعدی از آنها مشکل و عملاً غیرممکن بود و در نتیجه خشک می‌شدند و در سطحی محدود هم کاشته می‌شدند افزود: امسال در نظر است در کلیه مناطق شهر و در هر نقطه‌ای که فضا در اختیار داشته باشیم و امکان نگهداری بعدی از نهال وجود داشته باشد با همکاری شهروندان علی‌الخصوص دانش‌آموزان و ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، انجمن ژیوای و خانه مشارکت‌های مردمی اقدام به کاشت نهال نماییم و باقیمانده نهال‌ها را هم در میان مردم جهت کاشت در محوطه منزل خود توزیع نمائیم و همچنین چند صد اصله نهال را هم تحویل آموزش و پرورش جهت کاشت در محوطه مدارس دهیم.

 

شهردار پاوه ادامه داد: با برگزاری جلسات مربوطه، هماهنگی‌های لازم با ادارات و سمن‌های مذکور جهت برگزاری برنامه، صورت گرفته است.

 

وی تصریح نمود: در معابر عمومی اولویت با کاشت نهال خرمالو خواهد بود تا بتوانیم درخت خرمالو را به عنوان شاخصه‌ای برای شهر پاوه مطرح نمائیم.

 

مهندس آذری در پایان از کلیه شهروندان خواست در روز برگزاری برنامه مشارکت جدی داشته و هر شهروندی در محدوده محل کار و زندگی خود در نگهداری از نهالهای کاشته شده کوشا باشند.