پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله15:03 - 1398/11/25
ماموستا قادری:

با حضور پرشور در انتخابات برگ زرین دیگری به افتخارات این مردم افزوده میشود / انتخاب اصلح را به مردم فهیم اورامانات می سپارم

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا قادریدر خطبه های امروز نماز جمعه پاوه ضمن دعوت از مردم شریف اورامانات برای حضور پرشور در انتخابات آتی، همه نامزدهای انتخابات را قابل احترام دانستد و گفتند: چون برای تمامی مردم عزیز و شریف اورامانات احترام قائلم به تبع آن برای این نامزدهای عزیز هم که فرزندان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی هستند، ارزش و احترام قائل هستم؛ اماشخصاً از هیچکدام از این نامزدها حمایت نخواهم کرد و انتخاب اصلح را به مردم فهیم اورامانات می سپارم.

 

حاج ماموستا ملا قادر قادریدر خطبه‌های نماز جمعه این هفته(۲۵ بهمن ۹۸)که در مسجد جامع پاوه اقامه شد، ضمن تشکر از حضور مردم شریف شهرستان پاوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطرنشان کردند: حضور مردم پاوه به نسبت جمعیت بسیار چشمگیر و قابل تقدیر بود لذا از حضور گرم مردم شریف شهرستان پاوه ممنون  و سپاسگزارم.

 

ایشانسپس بهانتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامیپرداختند و گفتند: انتخابات یک امر ملی است که بر اساس قانون اساسی هرچند سال یکبار در کشور انتخاباتی برگزار می شود که یکی از این انتخابات ها انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب نمایندگان مردم است.

 

امام جمعه پاوهقانون‌گذاری، نظارت بر اجرای قانون و دفاع از حقوق مردم را سه وظیفه نماینده مجلس عنوان کردند و گفتند: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برابر قانون باید راستای وظایف تعریف شده بمدت 4  سال فعالیت نمایند.

 

ایشاندر ادامه به تاریخچه انتخابات در منطقه اورامانات اشاره کردند و گفتند: در طول ۴۰ سال گذشته ۱۰ بار انتخابات مجلس برگزار و ۸ نفر در حوزۀ انتخابیۀ اورامانات روانه مجلس شورای اسلامی شده اند که از این تعداد ۳ نفر از ساکنین پاوه، ۲ نفر از جوانرود، ۲ نفر از ثلاث و یک نفر هم از روانسر بوده‌اند؛ و در انتخابات پیش رو هم -اگر تغییری حاصل نشود - 14نفر برای انتخاب نماینده مردم اورامانات به رقابت می پردازند.

 

 ماموستا قادریبا اشاره به اینکه حسب قانون ائمه جمعه نباید از فرد خاصی حمایت کنند، خاطرنشان کردند:وظیفه اصلی ائمه جمعه، دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات 2 اسفند است.

 

ایشانضمن دعوت از واجدین شرایط برای شرکت گسترده و پرشور در انتخاباتگفتند:ان شاالله مردم بصیر پاوه همچون راهیپمایی ۲۲ بهمن با حضوری آگاهانه در انتخابات مجلس، برگ زرین دیگری به افتخاراتشان بیفزایند.

 

ایشانخطاب به طرفداران کاندیداها گفتند: درهرحال ادب را رعایت نموده و در فضای مجازی اقدام به فحش و ناسزا و تخریب سایر کاندیداها نکنید؛ هدف شما معرفی کالای خودتان باشد و کالای دیگران را بد جلوه ندهید.

 

امام جمعه پاوهضمن اعلام بی طرفی در انتخابات پیش رو، همه نامزدهای انتخابات را قابل احترام دانستد و گفتند: چون برای تمامی مردم عزیز و شریف اورامانات احترام قائلم به تبع آن برای این نامزدهای عزیز هم که فرزندان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی هستند، ارزش و احترام قائل هستم؛ اماشخصاً از هیچکدام از این نامزدها حمایت نخواهم کرد و انتخابِ اصلح را به مردم فهیم اورامانات می سپارم.