پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:53 - 1398/11/20

گلایه بیماران از کمبود دستگاه دیالیز در بیمارستان پاوه

برخي از شهروندان گرامي با تماس با اين پايگاه خبري از كمبود دستگاه دياليز در بيمارستان پاوه گفتند .

به گزارشهزار ماسوله، بیماری نارسایی کلیه از جمله بیماری های است که گاها نیاز به تصفیه خون بیمار دارد که با دستگاه دیالیز انجام می شود. در این دستگاه خون فرد بیمار وارد دستگاه شده و سموم و آب اضافی موجود در بدن بیمار که دفع نمی شود، از این طریق تصفیه می شود و دوباره وارد بدن بیمار می شود که فرد با توجه به شرایط از یک بار در هفته الی سه بار در هفته نیاز به انجام این کار دارد که هر بار 3 الی 4 ساعت باید زیر دستگاه دیالیز بخوابد و این تصفیه خون انجام شود.

 

برخي از شهروندان گرامي با تماس با اين پايگاه خبري از كمبود دستگاه دياليز در بيمارستان پاوه گفتند .

 

آنها اظهار داشتند كه بنا به خرابي برخي از اين دستگاهها، بايد بيماران ما در صف انتظار باشند كه باعث مشكلاتي براي آنها مي شود و مي گفتند كه از 8 دستگاه دياليز در بيمارستان پاوه 5 دستگاه آن خراب است.

 

براي پيگيري اين موضوع به بخش دياليز پاوه مراجعه كه همراهان یکی از اين بیماران بخش دیالیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: بیشتر دستگاه های بخش دیالیز بیمارستان پاوه، مشکلات زیادی دارند و نارسایی های این دستگاه ها موجب مشكلات ديگري براي آن ها شده است.

 

يك منبع موثق نيز در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: بخش دياليز بيمارستان پاوه داراي 8 دستگاه مي باشد كه متاسفانه، تعدادي از دستگاه‌ها قدیمی هستند كه به مرور زمان خراب می‌شوند، و عمر مفيد خود را از دست داده اند.

 

وي افزود: اما عملا بيماران اين بخش در اين شرايط با مشكل مواجه نشده اند و در صف انتظار نيز نمي مانند.



اميدواريم كه مسئولان، اين مشكل را براي بيماران دياليزي شهرستان پاوه مرتفع نمايند.

 

گفتني است كه بيماران دياليزي شهرستان پاوه نيز 19 يا 20 نفر مي باشند.