پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:56 - 1398/11/10
سعدی مصطفی زاده :

۸۲ طرح عمرانی و خدماتی در روانسر به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار روانسر افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۹۹ میلیارد ریال هزینه شده و زمینه اشتغال ۳۱ نفر را فراهم کرده است.

به گزارشهزار ماسوله، سعدی مصطفی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۹۹ میلیارد ریال هزینه شده و زمینه اشتغال ۳۱ نفر را فراهم کرده است.

 

وی ادامه داد: اجرای ۱۵ طرح سیستم های آبیاری تحت فشار در سطح ۹۹ هکتار از اراضی شهرستان با ۱۰ میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال اعتبار و بهره برداری از طرح پرواربندی ۲۰۰ راسی روستای خرم آباد با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال طرح های قابل افتتاح این شهرستان در بخش کشاورزی است.

 

فرماندار روانسر در ادامه از افتتاح ۲ طرح گازرسانی به روستاهای خراجیان، ده باوکه، کلاوه و بله زین، فیروزه، جبرآباد، چقاشکر، سبز بلاغ، شله، قلعه خدا مروت خان، کچکینه، لبنی، نوروله علیا و نوروله سفی با بهره مندی ۵۱۰ خانوار با اعتبار ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و بهره برداری از هشت طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

 

مصطفی زاده همچنین به بهره برداری از طرح هادی (کانال سنگی) روستای نهرابی، بهره برداری از چهار طرح آبرسانی به مجتمع های صادق آباد و فیروزه و روستاهای بناوچکو و پشت تنگ چشمه قلی جان با بهره مندی ۱۰ روستا با ۴۸۰ خانوار، بهره برداری از طرح زیرسازی و آسفالت شهرک صنعتی و بهره برداری از ۲ طرح اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک ویس القرن روانسر و ۲ باب مخزن پیش ساخته شهر شاهو با ظرفیت ۱۴۰ متر مکعب اشاره کرد.

 

وی اظهار داشت: بهره برداری از آموزشگاه های سه کلاسه روستای خرم آباد سفلی و ۲ کلاسه روستاهای گرگیدر و سردم، بهره برداری از طرح توسعه جنگل با نهال و بذر گونه های جنگلی در حوزه آبخیز کیلانبر، بهره برداری از سه طرح در حوزه برق و بهره برداری از ۲ طرح زمین چمن مصنوعی فوتبال و کتابخانه روستایی در قوری قلعه از دیگر طرح های قابل افتتاح شهرستان روانسر در دهه فجر است.

 

فرماندار روانسر اضافه کرد: ۳۸ طرح عمران روستایی نیز در روستاهای بخش مرکزی و بخش شاهو با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

مصطفی زاده، همچنین از کلنگ زنی ۲۲ طرح با ۱۸۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار خبر داد و گفت: کلنگ زنی پروژه میش داشتی ۳۰۰ راسی روستای ده سرخ با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال و ۴۰۰ میلیون ریال، کلنگ زنی طرح گاودرای شیری ۵۰ راسی روستای رییس با اعتبار ۲۹ میلیارد ریال ، کلنگ زنی ۹ طرح عمران روستایی با اعتبار هشت میلیارد ریال و کلنگ زنی اجرای چهار طرح هادی روستایی در روستاهای ده میراحمد، حسن آباد شله ، ده لیلی و گرازآباد با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از جمله این طرح ها است.

 

وی افزود: کلنگ زنی چهار طرح آبرسانی به مجتمع های جانجان ، خرم آباد سفلی، حسن آباد و روستای خانم آباد، کلنگ زنی طرح توسعه آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۲ روانسر، کلنگ زنی گازرسانی به سه روستای بزگوره، صادق آباد و علی آباد و کلنگ زنی مجتمع خدماتی رفاهی بخش خصوصی در ۲ کیلومتری محور روانسر –پاوه با اشتغالزایی پنج نفر از دیگر طرح هایی است که در دهه فجر امسال عملیات اجرایی آنها در شهرستان روانسر آغاز خواهد شد.