پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:46 - 1398/11/06
گلایه پاوه‌ای‌ها از مشکل عدم اتصال خطوط ثابت تلفن

توریستی‌ترین شهر کرمانشاه محروم از خط تلفن/ مخابرات: کابل نداریم!

پاوه، توریستی‌ترین شهر استان کرمانشاه است که مردم برخی از مناطق این شهر از داشتن خطوط تلفن ثابت محرومند.

به گزارشهزار ماسوله، یکی از وسایل پراستفاده در هر منزلی تلفن ثابت است که علاوه بر برقراری تماس برای استفاده از خدمات اینترنت آن کاربرد زیادی در زندگی‌های امروزی دارد که نبود آن اختلال‌های در زندگی مردم حتما ایجاد خواهد کرد.

 

کمبود یا نبود خطوط تلفن ثابت در برخی از روستاهای نزدیک پاوه و حتی برخی از محلات این شهر از مشکلاتی است که برخی از شهروندان با تماس‌های مکرر خود از این موضوع اظهار نارضایتی کردند.

 

این مشکل مربوط به روستاهای دورافتاده این شهرستان نیست، بلکه ساکنان روستاهای چورژی و بخشی از نسمه در دو کیلومتری پاوه مدتها است که از نبود خطوط تلفن ثابت گلایه دارند.

 

در روزهای اخیر به دلیل تماس‌های مکرر اهالی محله ای از روستای چورژی و بخشی از روستای نسمه درخصوص نبود خطوط تلفن ثابت به این محله ها سر زدیم و بعد از گفت‌وگو با اهالی، شرح گلایه و مشکلات آنها را با مخابرات شهرستان پاوه در میان گذاشتیم.

 

مردم: مخابرات به درخواست خطوط تلفن ثابت ما پاسخ نمی‌دهد

 

ساکنین روستای چورژی از این وضعی گلایه داشتند و می‌گفتند که تعداد خانوارهایی که در این محل هستند به بیش از ۵۰ الی ۱۰۰ خانوار می رسند که خطوط تلفن ثابت خانگی ندارند.

 

آنها می‌گفتند که چندین بار درخواست خطوط تلفن ثابت را به مخابرات شهرستان داده‌ایم اما پاسخ روشن و دقیقی از سوی آنها دریافت نكرده ایم.

 

ا

ساکنین این روستا دسترسی به اینترنت و هزینه بالای استفاده از تلفن همراه از علت اصلی نیاز مردم این محله ها به تلفن ثابت عنوان کردند. مردم این محله با مشكل ارتباطی و صرف هزینه های زیاد برای اینترنت مواجه هستند.

 

اههالی برخی از مناطق شهر پاوه هم از عدم پاسخ به درخواستهایشان برای نصب تلفن ثابت گله‌مند بودند و خواستار بررسی این موضوع و رفع مشکل ارتباطی خود بودند.

 

مخابرات: کابل نداریم!

 

شیلانان، رییس اداره مخابرات پاوه در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این مشکل علاوه بر آنکه برای ساکنین برخی از محلات روستای چورژی و نسمه وجود دارد، برخی از محلات شهر پاوه نیز با این مشکل مواجه هستند.

 

وی افزود: در این رابطه مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه را به محل دعوت کردیم و از نزدیک با مشکلات موجود در شهرستان آشنا شد و مکاتبات لازم برای توسعه خطوط تلفن ثابت هم ارسال شده است.

 

وی گفت: مسولین استانی فعلا قصد توسعه این خطوط را ندارند و علاوه برآن در بسیاری از نقاط دیگر همچون حد فاصل روستای چورژی تا تریمنال قدیم پشت دادگستری محلات پایین جهاد کشاورزی و جنب دانشگاه پیام نور فاقد خطوط تلفن ثابت می باشند.

 

رییس اداره مخابرات پاوه ادامه داد: مسئولین استانی تنها دلیل عدم توسعه این نقاط را نبود کابل لازم عنوان کرده اند که تنها می توانیم دو نقطه جنب دانشگاه پیام نور و محله پشت دادگستری پاوه را با نصب خطوط تلفن ثابت توسعه دهیم.

 

وی گفت: پیگیری های لازم در این خصوص انجام شده است، اما نتیجه نگرفته ایم.

 

بر اساس این گزارش، شهرستان پاوه که یکی از توریستی‌ترین شهرستان‌های این منطقه است به دلیل رشد جمعیت نیازمند توسعه شبکه مخابرات است و متولیان امر باید به تعهدات خود رد این خصوص عمل کنند.