پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:37 - 1398/11/02
رئیس پلیس راه کرمانشاه خبر داد

قطع راه ارتباطی ۸۵ روستای پاوه و جوانرود/ کشته و زخمی شدن 24 نفر در محورهای کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از قطع راه ارتباطی ۸۵ روستای پاوه و جوانرود خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله،  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد حیدری اظهار داشت: تغییر شرایط جوی و بارش برف و باران که طی روزهای اخیر در نقاط مختلف استان شاهد بودیم یکی از دلایل اصلی این تعداد سانحه رانندگی که منجر به کشته و زخمی شدن ۲۴ نفر شده، بوده است.

وی افزود: طی ۴۸ ساعت اخیر به تناوب شاهد بارش برف در بیشتر نقاط استان بوده‌ایم به گونه‌ای که راه ارتباطی ۶۰ روستا در پاوه، ۲۵ روستا در جوانرود و تعدادی از روستاهای اسلام آبادغرب و گیلانغرب قطع شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: بارش شدید برف که هم اکنون در محور قلاجه به گیلانغرب شاهد ان هستیم باعث شده تا تردد بسیار کند و ان هم تنها با زنجیر چرخ انجام گیرد.

این مسئول بیان داشت: تقریباً در همه گردنه‌ها شاهد بارش برف هستیم اما خوشبختانه هیچ راه اصلی بسته‌ای در کرمانشاه نداریم و کار برف روبی و هدایت خودروها توسط کارکنان راهداری و پلیس راه در حال انجام است.

سرهنگ حیدری با تاکید به رانندگان در خصوص همراه داشتن زنجیر چرخ، گفت: شرایط برخی محورها و گردنه‌ها به گونه ایست که ممکن است هر لحظه تردد در آنها تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر باشد.

وی در پایان از شهروندان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت اجبار به این کار حتماً از سالم بودن لاستیک، وسایل گرمایشی و برف پاکن های خودروی خود اطمینان حاصل کرده و سوخت کافی نیز همراه داشته باشند.