پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:58 - 1398/09/28

سامانه سردسیری باید از مسیر پاوه اجرایی شود

نشست بررسی مسائل و مشکلات شهری و روستایی بخش ماهیدشت با حضور مهندس سالاری معاون عمرانی استاندار، دکتر جاسمی و مهندس صفری نمایندگان مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری استانداری، فرماندار کرمانشاه و مدیران ادارات و دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد .

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهری و روستایی بخش ماهیدشت، اظهار داشت: اجرای طرح سامانه سردسیری یکی از مطالبات جدی مردم استان کرمانشاه و به ویژه ماهیدشت است و مدیران ارشد استان و نمایندگان با تمام توان برای اجرایی شدن این پروژه تلاش می‌کنند.

 

وی افزود: سامانه سردسیری یک طرح توسعه آفرین است و در صورت اجرایی شدن می تواند وضعیت دشت‌های میانی‌تر استان را متحول کند.


استاندار کرمانشاه با تاکید بر این موضوع که مدیریت ارشد استان خواهان انتقال آب سامانه سردسیری از داخل استان است؛ اظهار داشت: آب این سامانه باید از طریق منطقه پاوه و روانسر به دشت‌های کرمانشاه و ماهیدشت منتقل شود و تنها در این صورت است که می‌تواند برای کرمانشاه توسعه‌آفرین باشد.

 

وی عنوان کرد: هفته گذشته موضوع طرح سردسیری را با رئیس مجلس و وزیر نیرو در میان گذاشتیم و خوشبختانه لاریجانی از اجرای این پروژه حمایت جدی کردند و دستورات لازم برای اجرایی شدن آن را به دکتر اردکانیان دادند.

 

بازوند افزود: اجرای این پروژه نیازمند 5 هزار میلیارد تومان اعتبار است و با توجه به تنگناهای مالی دولت، باید از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.