پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:13 - 1398/09/23
ماموستا قادری ضمن انتقاد از تعداد بالای کاندیداهای انتخابات مجلس:

قانون انتخابات دارای اشکال است

امام جمعه پاوه ضمن انتقاد از تعداد زیاد افراد ثبت نامی، قانون را در این خصوص دارای اشکال دانستند و خاطرنشان کردند: چرا باید اجازه داده شود در کشور بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام کنند!

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بحثانتخاباتگفتند: در طول هفتۀ گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر در کشور برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند درحالی‌که ما ۲۹۰ نفر را برای نمایندگی مجلس نیاز داریم؛ در استان کرمانشاه هم بیش از ۴۰۰ نفر برای ۸ نفر و در اورامانات ۵۰ نفر برای ۱ نفر، ثبت‌نام کرده‌اند.

 

ایشانضمنانتقاد از تعداد زیاد افراد ثبت نامی، قانون را در این خصوص دارای اشکال دانستندو خاطرنشان کردند: چرا باید اجازه داده شود در کشور بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام کنند! این ایراد و اشکال قانون را می رساند؛ چراکه یا باید همه تأیید شوند و یا اکثریت رد صلاحیت شوند که در این حالت هم افراد زیادی معترض می شوند و لذا در هر دو حالت مشکل است.

 

ماموستا قادریافزودند:از تصمیم‌گیرندگان قضیۀ انتخابات خواهش می‌کنم در بحث بررسی صلاحیت‌ها خداوند را در نظر  گرفته و قانون را معیار قرار داده و هر چه قانون می‌گوید به آن عمل کنند قطعاً در این صورت به نفع همه ما تمام می‌شود.

 

ایشانافزودند:بدون تردید هرکسی را قانون رد کند، قانع می‌شود؛ اما آنان که به خاطر مسائل صنفی و گروهی و حزبی رد شوند سبب بروز مشکلاتی برای مملکت خواهند شد.