پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:37 - 1398/09/16
یادداشت/دکتر مهوش معاذی نژاد

یه مرد واقعی می‌دونه یه زن کافیه...

هنگام بروز مشکلات اجتناب ناپذیر در زندگی، آنان به جای کار کردن روی رابطه برای عمیق تر کردن آن و استفاده از تعارضات به عنوان فرصتی برای شناخت بیشتر از یکدیگر ، از همسر خود ناامید شده از وی دور می شوند...

به گزارشهزار ماسوله، در این فکر بودم که در این دنیای پر از رمز و راز چقدر خیانت زیاد شده  ولی از شما چه پنهان، من دلم برای خیانتکاران می سوزد، با وجود همه قضاوتهایی که در مورد آنها وجود دارد و فشاری که برای وفادار ماندن از طرف شریک زندگی شان به آنها وارد می‌شود، باید خیلی سخت باشد با دروغ‌هایی که می‌گویند و احساس گناه‌شان زندگی کنند.

 

یکی از سایت‌های جنجالی دوست یابی با نام Ashley Madison به طور مستقیم شعار می‌دهد: «زندگی خیلی کوتاه است، عشق بازی کن» آنها تلاش می‌کنند با سپر بلا قرار دادن این حرف، درد و جراحت حاصل از خیانت را در طول زندگی توجیه کنند.

 

 به نظر می‌رسد که این فرهنگ ِ رفتاری در حال عادی شدن است و بسیاری از مردم برای شان این تصور آسانتر شده است که بودن با چند نفر، راحت تر از تلاش برای بودن با یک نفر است!

 

 متاسفانه مسئله ای که این روزها در میان زوج ها  بیشتر می بینم این است که هنگام بروز مشکلات اجتناب ناپذیر در زندگی، آنان  به جای کار کردن روی رابطه برای عمیق تر کردن آن و استفاده از تعارضات به عنوان فرصتی برای شناخت بیشتر از یکدیگر ، از همسر خود ناامید شده از وی دور می شوند، تصور میکنند انتخاب درستی نداشته اند و بدتر از آن به سمت روابط دیگر روی می آورند. طوری که انگار مسئول رفتار خودشان، آینده فرزندانشان و هزینه های شکستن اعتماد همسر و ...  نیستند.  

 

 فکر می‌کنم مردم باید مسئولیت رفتار خود را در جامعه بپذیرند، اگر شما نمی توانید به یک رابطه متعهد بمانید لطفا ازدواج نکنید. این علم موشک سازی نیست یا حتی هیچ علم پیچیده دیگری نیست، این فقط یک حس مشترک و همدلی با انسان هوشمند تکامل یافته است که با او زندگی می کنید و فقط انسان های واقعی و بامسئولیت آن را درک می کنند.