پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:07 - 1398/09/10

احداث تله کابین پاوه موانعی پیش‌ رو دارد

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : احداث تله کابین پاوه موانعی پیش‌رو دارد که درتلاشیم با کمک سرمایه‌گذار پروژه و حمایت استاندار آن‌ها را رفع کنیم.

به گزارشهزار ماسوله، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به جاذبه‌های کم نظیر گردشگری شهر پاوه اشاره کرد و گفت : از آنجایی که این شهر پلکانی ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد و از سوی دیگر بین دو کوه واقع شده، راه اندازی تله کابین می‌تواند به رونق بیش از پیش گردشگری آن کمک کند.
او از آمادگی یکی از سرمایه گذاران بومی برای اجرای پروژه تله کابین پاوه خبرداد و گفت : این سرمایه گذار از حدود یک سال پیش اقدامات مقدماتی مربوط به اخذ مجوز‌ها را برای اجرای این پروژه آغاز کرده و قرار است یک سرمایه گذار ترکیه‌ای را نیز پای کار بیاورد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را ۵۱ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: نیمی از این اعتبار آورده سرمایه گذار است و برای مابقی نیز قرار است تسهیلاتی دریافت کند که مشغول انجام کار‌های اداری آن است.
او مهمترین مشکل پیش روی اجرای این پروژه را قرارگیری زمین‌های منابع طبیعی در مسیر آن دانست و گفت: طی روز‌های گذشته مدیر و سرمایه گذار این پروژه در نشستی که با استاندار کرمانشاه داشتند به بررسی این مشکل پرداختند و استاندار نیز دستورات لازم برای رفع این مشکلات را به منابع طبیعی داد.
قادری گفت: در تلاشیم تا مشکلات پیش روی این پروژه هرچه سریعتر رفع شود و کلنگ احداث آن به زمین زده شود.
او گفت: بنا به برآورد‌هایی که سرمایه گذار داشته اجرایی شدن این پروژه می‌تواند ۷۰ نفر اشتغالزایی مستقیم را به همراه داشته باشد و از سوی دیگر به جذب گردشگران بیشتری در پاوه منتهی شود .