پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:05 - 1398/08/30

ماموستا قادری : تشکیل بسیج یک ضرورت دینی و ملی بود / مردم پاوه در وقایع اخیر با اعتدال و عقلانیت رفتار کردند

حاج ماموستا قادری در دیدار اعضای شورای اداری و برخی از بسیجیان شهرستان پاوه با ایشان به گذر ۴۰ سال از عمر تشکیل بسیج اشاره کردند و گفتند: تشکیل بسیج یک ضرورت دینی و ملی بود که امام راحل در ۴۰ سال پیش به تشکیل آن دستور فرمودند؛ بدون تردید تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی در آن زمان که تازه برگ‌های انقلاب در حال رشد بودند کار مهمی بود.

به گزارشهزار ماسوله،امام‌جمعۀ پاوهدر ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از حضور گرم حاضرین و تبریک ماه میلاد رسول گرامی اسلام (ص) گفتند: خوشحالم قبل از هرچیز، از میلاد رسول صحبتی داشته باشم؛ خداوند متعال در قرآن کریم به حیات و روزهای زندگی رسول گرامی اسلام قسم یاد کرده است؛ پس کسی که خداوند به حیاتش قسم یاد ‌کند دارای جایگاه مهمی است و همین امر در معرفی جایگاه وی کافی است.

ایشانافزودند: خداوند در میان تمام صفات حمیدۀ پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) به اخلاق حسنه او اشاره فرموده و می‌فرماید: «و انک لعلی خلقٍ عظیمٍ» اخلاق و روش و برخورد حکیمانه شما (ای رسول) بالاترین نوع اخلاق است

ماموستا قادریبه شعری از احمد شوقی در باب اخلاق اشاره کردند و گفتند: احمد شوقی شاعر عرب می‌گوید:

انما الامم الاخلاق مابقیت ... و ان هُمُ ذهبَتْ اخلاقهم ذهبوا

و اذا اصیب القوم فی اخلاقهم ...  فاقم علیهم مأتماً و عویلا

پایۀ هر حکومت و جامعه‌ای اخلاق است؛ تا اخلاق باشد انسان‌ها سربلند و باعزت هستند. در جامعه‌ای که اخلاق نباشد زندگی تلخ است و باید فاتحه ای برای آن جامعه و قوم بخوانید و با صدای بلند برایشان مرثیه بخوانید.

ایشاندر بخش دوم سخنان خود بهگذر ۴۰ سال از عمر تشکیل بسیجاشاره کردند و گفتند:تشکیل بسیج یک ضرورت دینی و ملی بود که امام راحل در ۴۰ سال پیش به تشکیل آن دستور فرمودند؛ بدون تردید تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی در آن زمان که تازه برگ‌های انقلاب در حال رشد بودند کار مهمی بود.

ماموستا قادریافزودند:در طول این ۴۰ سال،ایستادگی در جبهه و دفاع از انقلاب، اقدام در سازندگی کشور و پاسداری از امنیت، سه کار عمده بسیج بوده است.

ایشاندر بخش سوم صحبت هایش بهجایگاه امنیت و نقش مهم آناشاره کردند وبا اشاره به اینکه خداوند به هر آنچه قسم یاد فرموده دارای جایگاه مهمی است، خاطرنشان کردند: خداوند در قرآن کریم به شهر امین و صاحب امنیت که مکه مکرمه است قسم یاد فرموده و هر آنچه خداوند به آن قسم یاد فرموده لاجرم مهم و دارای ارزش و جایگاه است.

ماموستاافزودند:در عصر ما تمامی رونق‌ها ازجمله رونق زندگی و اقتصاد و تعلیم و سیاست و فرهنگ در سایۀ امنیت است اگر امنیت نباشد هیچ‌یک از این‌ها رشد نخواهند کرد.

امام‌جمعه پاوهدر بخش چهارم سخنان خود بهجریانات هفتۀ اخیر در کشوراشاره نمودند و گفتند:طرح افزایش قیمت بنزین در این مقطع زمانی و به شیوه ای که اعلام گردید به دور از تدبیر بود؛ زیرا توجیه قبل از هرگونه اقدام یک ضرورت است.

امام‌جمعۀ پاوهاغتشاش را رد و مردود دانستند و گفتند: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی اعتراض منطقی و پسند و مقبول بله، اما اغتشاش و کشتار و تخریب و بی‌احترامی خیر؛ اما ما جهان‌سومی‌ها بدون برنامه به بازار می‌آییم و اول از هر چیز اقدام به تخریب اموالی که متعلق به خودمان است می‌کنیم و بالنهایه خروجی این نوع اقدام، کشتار، خونریزی و ناراحتی است.

ایشانتصریح کردند :دشمنان در خارج خیال‌ها و در داخل فکرهایی داشتند و به این نتیجه رسیدند که اکثر بالأتفاق مردم با این خیال‌های خارجی و افکار فرصت طلب داخلی که درصدد به هم زدن نظام هستند موافق نیستند.

ماموستا قادریافزودند: قرآن کریم به مسلمانان می‌فرماید: «واعدوا لهم ماستطعتم من قوة» باید همه شما در برابر دشمن آماده باشید؛ متأسفانه ما آن آمادگی لازم را نداشته و ضعیف هستیم و برنامه‌ریزی ما اندک است؛ اما در مقابل، دشمن بعضاً ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده و آگاهانه اقدام می کند.

ایشانافراد جامعه را از نگاه کارشناسان به سه گروه تقسیم کردند و گفتند:گروهی نمی‌دانند و توانشان همین است و باید آنان را آگاه کنیم و نگذاریم در مرز بی‌آگاهی بمانند؛ گروه دوم نمی‌خواهند بدانند باید با صبر و مسامحه و نظارت بر روی آن‌ها کارکرد و گروهی می‌خواهند بدانند اما نمی‌توانند و ضعیف‌اند که باید آنان را کمک کنیم.

ماموستا قادریعقلانیت مردم شریف شهرستان پاوه در قضایای اخیر را ستودنی دانستندو گفتند:به یمن برگزاری مراسم میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام که تحت عنوان "اعتدال" و "عقلانیت" برگزار شد،مردم شریف پاوه هم با اعتدال و عقلانیت حرکت کردند.لذا  هم از مردم شریف پاوه و هم از مسئولان محترم شهرستان که زحمت کشیدند و با صبر و متانت شهر پاوه را حفظ نمودند ممنون هستم و از خداوند تبارک‌وتعالی عزت و سربلندی همیشگی را برای همه خواستارم.