پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:38 - 1398/08/22

برنج پاکستانی نایاب شد!

در روزهای اخیر برنج پاکستانی کمیاب شده و به هر کدام از فروشگاه‌هایی که مراجعه کردیم، یا می‌گویند موجود نیست یا با افزایش قیمت چشمگیر، آن‌هم به شکل محــدود عرضه می‌شود.

به گزارشهزار ماسوله، دریافت گلایه‌ها به صورت پیامک یا چهره به چهره درباره کمیاب شدن برنج پاکستانی در پاوه باعث شد ، برای بررسی مسئله به چند نقطه از شهر که محـل فروش برنج به شکل جزئی است سر زده و با فروشندگان برنج پاکستانی حرف بزنیم.

 

در روزهای اخیر برنج پاکستانی کمیاب شده و به هر کدام از فروشگاه‌هایی که مراجعه کردیم، یا می‌گویند موجود نیست یا با افزایش قیمت چشمگیر، آن‌هم به شکل محــدود عرضه می‌شود.

 

یکی از فروشندگان در خیابان امام محمد غزالی در این باره به ما می گفت: برنج پاکستانی درجه یک در بازار موجود نیست، و این هم بدلیل آن است که واردات این برنج را از اواسط تابستان تا اواخر آبان ماه متوقف کرده اند.

 

معاذی افزود: در این مدت بازگانان ایرانی برنج را به صورت کمتر از نیاز مردم وارد کردند و اکنون در بازار پاوه و حتی استان هم شاهد نبود آن هستیم.

 

وی می گفت: قیمت آن در روزهای اخیر نزدیک به 40 درصد افزایش پیدا کرد.

 

یکی دیگر از فروشندگان در خیابان 26 مرداد این شهر به خبرنگار ما می گفت: برنج پاکستانی نداریم و اگر هم در بازار هم موجود باشد، برنج با کیفیت درجه دو عرضه می شود.

 

شهسواری می گفت: مشکل کمبود برنج در بازار مربوط به پاوه نیست بلکه مشکل از کرمانشاه است، که گاها این برنج را در انبارها نگهداری میکنند و از عرضه آن در بازار خودداری می کنند.

 

یکی دیگر از فروشندگان نیز می گفت: ما اگر قصد خرید برنج را به صورت عمده در کرمانشاه داشته باشیم، با وجود آنکه در انبارهای کرمانشاه یافت می شود، اما از فروش آن به ما خودداری می کنند و به این دلیل است که در بازار موجود نمی باشد.

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان پاوه نیز در گفتگو با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد نبود برنج پاکستانی در بازار هستیم، اما نوع دیگری از برنج با کیفیت پایین تر ،عرضه می شود.

 

بهروز شفیعی افزود: اما قیمت برنج با کیفیت خوب در بازار پاوه از 140 هزار تا 160 هزار تومان عرضه می شود.

 

وی گفت: تنها دلیل نبود برنج در بازار ممنوع کردن واردات این کالا است .