پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:08 - 1398/07/30
بمناسبت هفته بیمه سلامت؛

مهدیانی : بیش از ۳۹ هزار نفر در شهرستان، تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند

رئيس اداره بيمه سلامت پاوه گفت: اداره بیمه سلامت شهرستان پاوه با تعداد جمعیت بیمه شدگان 39722نفر 63درصد جمعیت بیمه شدگان را تحت پوشش قرار داده است.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک این هفته در سخنانی اظهار داشت: سوم ابان ماه سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی میباشد و از 3/8/98 غایت9/8/98بعنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

 

اسد مهدیانی افزود: سازمان بیمه سلامت تاکنون بیش از چهل میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است که اداره بیمه سلامت شهرستان پاوه با تعداد جمعیت بیمه شدگان 39722نفر 63درصد جمعیت بیمه شدگان را تحت پوشش قرار داده است.

 

رئیس بیمه سلامت پاوه افزود: از این تعداد ۱۱۰۰ نفر بیمه شده صندوق سایر اقشار خانواده معظم شهدا، ۶۱۶۸ نفر صندوق کارکنان دولت، ۵۷۸ نفر سایر اقشار بهزیستی، ۲۲۵۶۶ نفر صندوق روستاییات و عشایر، ۸۸۸۶ نفر صندوق بیمه سلامت همگانی و ۴۲۴ نفر صندوق کمیته امداد می باشند.

 

وی تصریح کرد: این بیمه با ۲۲ پزشک سطح شهر و ۲۹ موسسه، و مراکز درمانی یا بیمارستان و مراکز پاراکلینیکی قرارداد دارد.

 

وی صدور ۱۵۸۵۵ دفترچه در سال جاری، تشکیل پرونده بیماران دیابتی، راه اندازی سامانه های استحقاق سنجی و نسخ الکترونیکی، اجرایی نمودن طرح بررسی اسناد و پرونده الکترونیکی بستری، تبدیل کارت بیمه شدگان شهری کمیته امداد به دفترچه درمانی با تعداد ۴۲۴ جلد، بازدید و پایش مراکز درمانی شهری و روستایی، عقد قرارداد همکاری با پزشکان و تحت پوشش قرار دادن اقشار آسیب پذیر جامعه همچون زندانیان را از اهم فعالیتهای مهم این اداره بیان کرد.

 

وی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران بعنوان بزرگترین سازمان بیمه درمانی کشور با تاکید برتوانمند سازی بیمه شدگان و ترویج فرهنگ عمومی سلامت با ایجاد یک سازمان هوشمند که تمرکز خود را بر سطح بندی خدمات و رعایت نظام ارجاع قرار داده تلاش کرده طی این دولت پوشش را به حد کامل برساند.

 

وی ادامه داد: تلاش این مجموعه بر ان است تا با حفظ کامل حقوق شهروندی و مشتری مداری در راستای تجمیع منابع خود و خرید راهبردی خدمات سلامت از شرکای کاری همراه با مشارکت اجتماعی مردم زمینه رضایت بیمه شدگان را در اقصی نقاط کشور فراهم نماید.

 

مهدیانی این هفته را به بیمه شدگان این سازمان،موسسات تشخیصی_درمانی طرف قرارداد و موسسات بیمه گذار این مجموعه تبریک و ابراز امید واری کرد: این سازمان در راستای ارتقاع خدمت رسانی به مردم استان و شهرستان پاوه به منظور کاستن از رنج های بیماری و بیمارداری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری است روز به روز موفق تر عمل نماید.