پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:02 - 1398/07/24

برگزاری همایش ترویج زایمان طبیعی در پاوه

همایش ترویج زایمان طبیعی با حضور رئیس مرکز بهداشت پاوه و جمعی از زوجین پاوه در سالن ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، صبح  امروز همایش ترویج زایمان طبیعی توسط واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

  این همایش که با هدف ترویج و فرهنگ سازی زایمان طبیعی برگزار گردید حشمت کریمی رییس مرکز بهداشت پاوه در ابتدای این همایش  به میانگین جهانی زایمان سزارین و وضعیت شهرستان پاوه دراین خصوص اشاره کرد سپس به بیان اهمیت کلاس های آمادگی برای زایمان واهداف این کلاس ها پرداخت.

 

 در ادامه امجدی کارشناس سلامت مادران  به وضعیت زایمان _سزارین شهرستان و کلاس های آمادگی برای زایمان پرداخت و اظهار داشت در سال جاری با توجه به عقد قرارداد ماما همراه ،تقریبا ۶۶ درصد مادرانی که ماماهمراه داشتند زایمان طبیعی داشته اند درادامه یادآور شد  باتوجه به فعالیت همیشگی کلاس های سطح شهرستان ، استقبال مادران از این کلاس ها متاسفانه زیاد نبوده و ادامه فعالیت این کلاس ها  مستلزم حضور فعال مادران باردار می باشد .

 

  در ادامه همایش خانم حسینی تبار کارشناس مامایی و مربی کلاس های آمادگی برای زایمان مطالب مهمی در ارتباط با تغییرات فیزیولوریک دوران بارداری و حمایت های روانی از مادران باردار ارائه کرد.

 

 خانم دکتر آزادیان متخصص زنان وزایمان در این همایش مزایای زایمان طبیعی وکاهش سزارین و ارتباط نوع زایمان وسلامت نوزاد را تشریح کرد و همچنین عنوان کرد که مادران جهت تعیین نوع زایمان باید به پزشک خود اعتماد داشته و مواردی که ممکن است منجر به سزارین شوند را نیز بیان کرد.

 

 در انتهای همایش به ۲ تن ازمادران باردار که در آزمون سنجش آگاهی شرکت کرده بودند به قید قرعه جوایزی اهدا  وهمچنین ۳ تن از مادرانی که به طور  کامل در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت  وپس از دوران  بارداری زایمان طبیعی داشته و تجربه ماما همراه را داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند .