پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:28 - 1398/07/13

فرمانده انتظامی پاوه: امنیت خوبی در شهرستان حاکم است/ شهرستان پاوه کمترین جرم و جنایت را دارد

فرمانده انتظامی شهرستان پاوه گفت: شهرستان پاوه در خصوص وقوع جرائم، یکی از بهترین و اولین شهرستان ها از نظر پیشگیری و کمترین تعداد جرم می باشد.

به گزارشهزار ماسوله، فرمانده انتظامی شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در سخنانی به مناسبت آغاز هفته ناجا اظهار کرد: شهرستان پاوه در خصوص وقوع جرائم،  یکی از بهترین و اولین شهرستان ها از نظر پیشگیری و کمترین تعداد جرم می باشد.

 

سرهنگ حق جویان افزود: شهرستان پاوه در مقایسه با شهرستان های دیگر از نظر جرائم رانندگی نیز چه  فوتی و مجروحین و چه تصادفات خسارتی در استان دارای کمترین جرائم هستیم.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه تعداد تصادفات برون شهری و درون شهری این شهرستان با کاهش همراه است گفت: جرائم فوتی و تصادفات فوتی شهری نیز نسبت به سنوات گذشته ، صد درصد کاهش را نشان می دهد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان پاوه با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری در تمام کشور گفت: سایر جرائمی همچون سرقت ، با تاثیر پذیری مشکلات اقتصادی و بیکاری کمترین کاهش ها را داشته ایم .

 

وی تصریح کرد: با تلاش نیروهای انتظامی ، تمامی جرائمی همچون سرقت در شهرستان، کشف شده اند و در برخی از سرقت هایی که در دیگر شهرستان ها صورت گرفته است نیز در پاوه با تلاش همین نیروها به مرحله کشف رسیده اند.

 

سرهنگ حق جویان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در شهرستان، سارق غیر بومی است که آمار جرم را در پاوه بالا می برد گفت: سارق بومی در شهرستان به ندرت است و اکثر سرقت های شهرستان توسط افرادی غیر بومی صورت گرفته است که با تلاش کارکنان انتظامی کشف و سارقان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 

وی با بیان اینکه رویکرد ما جامعه محوری و مردم داری است ادامه داد: اجازه عرض اندام به افرادی که در شهرستان به انواع مختلف اقدام به زورگویی کرده و یا هرگونه خللی را در نظم و امنیت جامعه بوجود بیاورند، نخواهیم داد و به طور جد با آنها مقابله خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به توزیع مواد مخدر در شهرستان نیز گفت: توزیع مواد مخدر در شهرستان پاوه در گذشته اصلا وجود نداشته است، اما متاسفانه در چند سال اخیر کشفیات این مواد در این شهرستان افزایش پیدا کرده است و این نشان از آن دارد که این پدیده در سطح شهرستان ممکن است شیوع گسترده تری پیدا کند ، بنابراین در مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر می طلبد که همه مردم به ما کمک کنند تا برخورد قاطعی را با آنها داشته باشیم.

 

فرمانده انتظامی پاوه خاطر نشان کرد: بیشترین جرائم در شهرستان مربوط به نزاع و درگیری و اختلافات ملکی است.

 

وی در پایان با بیان اینکه رسانه می تواند در بحث ارائه آموزشهای همگانی و پیشگیری از جرائم ، تاثیر بسزایی را داشته باشد گفت: الحمد الله بدلیل فرهنگ والای مردم و تدین آنها و وجود روحانیت معزز در شهرستان ، امنیت خوبی در شهرستان حاکم است و از نظرات صاحب نظران و معتمدین شهرستان هم استفاده و از مردم عزیز شهرستان نیز خواستارم که به ما کمک کنند.