پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:06 - 1398/07/13

آموزشگاه 6 کلاسه خیرساز در پاوه افتتاح شد

با حضور مسؤولان روبان افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیرساز روستای «دشه» از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه، قیچی شد.

به گزارشهزار ماسوله، آموزشگاه 6 کلاسه خیرساز «زنده‌یاد حاج‌رضا راهدار» ظهر امروز در روستای دشه از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه با حضور امام جمعه پاوه، فرماندار و مدیرکل نوسازی استان، افتخاری ریاست مجمع خیران مدرسه‌ساز استان کرمانشاه، شورای اداری و (جمیله راهدار) خیر مدرسه‌ساز، افتتاح شد.

 

در این مراسم حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه؛ با ابراز خرسندی از حضور در روستای دشه به بیان خاطراتی از گذشته های دور و سال های نخست تحصیل علوم دینی در این روستا پرداخت.  

 

ماموستا قادری در ادامه؛ با گریزی به تاریخ منطقه و زمان تهاجم حکومت مرکزی در سال۱۳۱۰ به منطقه اورامانات، افزود: خاندان راهدار افرادی بیدار و آگاه هستند که همواره دغدغه کمک و خیرات به مردم را به جای آورده اند و عمل خیرخواهانه و قابل تقدیر خانم راهدار در احداث مدرسه در این روستا، نتیجه چنین تفکر و دغدغه ای در خاندان ایشان است.

 

امام جمعه پاوه؛ با تقدیر از مدیریت آموزش و پرورش پاوه و پیمانکار بومی این پروژه، گفت: امیدوارم این کار خیر سرآغاز فعالیت های مشابه توسط دیگر افراد و اهالی منطقه که در شهرها و کشورهای دیگر ساکن هستند، شود و به جای شکوه و گلایه، در مسیر آبادی دیار خود گام بردارند.

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه نیز از تامین اعتبارات دولتی برای تجهیز و نوسازی مدارس در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: پنج مدرسه در شهرستان پاوه در دست ساخت قرار دارد.

 

مهندس نظری با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در رابطه با بازسازی مدارس در مناطق زلزله، گفت: ۳۵ مدرسه در سال گذشته در استان، به بهره‌برداری رسیده است و از کمک‌های بی چشم‌داشت خیران مدرسه‌ساز در این راستا قدردانی می‌کنم.

 

ایده پور فرماندار پاوه؛ نیز حضور در آیین افتتاح مدرسه خیّرساز حاج رضا راهدار را، قدردانی از حرکت ارزشمند خانواده مرحوم دهدار در احداث مدرسه در روستای مرزی دشه عنوان کرد.

 

 ایده پور؛ ضمن تقدیر از همراهی و همدلی مسئولین استانی و شهرستان و مردم روستا در به ثمر رسیدن این فعالیت خیرخواهانه فرهنگی، افزود؛ خیرین با ساختن مدرسه ، آینده این دیار را می سازند.

 

فرماندار پاوه؛ با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم راهدار، گفت: ان شا االله احداث این مدرسه به عنوان  باقیات صالحات ایشان مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار گرفته و منشاء خیر و برکت برای این دیار باشد.

 

مختار برزگرفرد مدیر آموزش و پرورش پاوه نیز در این مراسم با اشاره به تعدادی از اسناد تاریخی معتبر، به بیان پیشینه علم ورزی در دیار پاوه و اورامانات پرداخت و مردم این دیار را پرچم دار علم و دانش توصیف کرد گفت: ساکنان روستای دشه پیشتازان این عرصه از دیرباز تاکنون بوده است.

 

وی؛ تحصیل علم و دانش در مدارس مجهز و پیشرو را در کنار تعلیم معرفت در مساجد آباد را دغدغه همیشگی مردم این دیار برشمرد که اکنون به همت خانواده خیّر راهدار، این دغدغه ارزشمند در روستای دشه تحقق یافته است.

 

برزگرفرد افزود؛ آموزشگاه ۶ کلاسه خیّرساز روستای دشه شهرستان پاوه با زیربنای ۵۵۰ متر مربع در دو طبقه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال توسط خیّر سرکار خانم جمیله راهدار و محوطه سازی با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه، احداث و به بهره برداری رسیده است.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه؛ با قدردانی از خانواده راهدار، خانم جمیله رادار را ادامه دهنده راه پیشینیان این خاندان در مسیر نوع دوستی و خیرخواهی عنوان کرد.