پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:20 - 1398/07/04

برگزاری یادواره شهدای آبروی محله در پاوه

یادواره شهدا آبروی محله در یادمان شهدای پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، یادواره شهدا با عنوان «آبروی محله» با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان با حضور برخی از مسئولین و خانواده های شهدا در پاوه برگزار شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه در سخنانی ضمن خیر مقدم و گرامی داشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به آیه ای از قران کریم اظهار داشت: شهدا عزیزانی هستند که آبروی محله ها و شهرستان ما هستند .

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب کردیم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بدین معناست که راه و اهداف شهدا را خوب بشناسیم و آنرا ادامه دهیم.

 

وی با اشاره به چند شهید والا مقام در دوران جنگ تحمیلی گفت: شهید محمد رضا شفیعی از شهدای گرانقدر ما بود، که پس از گذشت چندین سال در قبر خود ، بنا به خواست خداوند متعال، جنازه وی بدون تغییر مانده و با وجود آنکه صدام پس از آن جنایات دیگری را بر این جنازه در نابودی آن به کار می گرفت اما چون با اذن خداوند باز هم سالم ماند، با دستان خودشان و با نام قدیس، آن را به ایران ارسال می کنند.

 

وی با اشاره به ایه ای از قرآن ادامه داد: شهدا زنده اند و گمان نکنید که مرده اند بلکه نزد پروردگار دارای پاداش هستند.

 

وی بر ضرورت تبیین و فرهنگ سازی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: انچه امروز باید در جامعه بسط داده شود همین فرهنگ مقاومت و ایثار است .

 

در پایان هم از خاتنواده های معظم شهدا تجلیل به عمل آمد.