پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله08:40 - 1398/07/03
معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي:

ثبت جهانی اورامانات، تاثیر مستقیمی بر تولید و اشتغال محصولات صنایع دستی دارد

معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ثبت پاوه و اورامانات به عنوان ثبت جهانی، می تواند تاثیر مستقیمی را روی تولید و اشتغال محصولات صنایع دستی داشته باشد.

به گزارشهزار ماسوله،  معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي - صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص تاثیرات تولید صنایع دستی با ثبت جهانی اورامانات اظهار داشت: ثبت پاوه و اورامانات به عنوان ثبت جهانی، می تواند تاثیر مستقیمی را روی تولید و اشتغال محصولات صنایع دستی داشته باشد.

 

پروانه حیدری افزود: پاوه و اورامانات در زمینه رشته های چوب و نساجی سنتی و گیوه بافی از دیر باز دارای قدمت دیرنه بوده است و جوانان این منطقه می توانند در قالب گردشگری به تولیدات این محصولات بپردازند.

 

وی با بیان اینکه فروشگاههای صنایع دستی و کارگاههایی که در زمینه تولید در این منطقه کار می کنند ، نیاز است که این محصولات، با توجه به نیاز بازار و سلیقه مشتریان ، ارتقا ، کاربردی و به روز شوند گفت: ان شاالله این عملکرد را داشته باشیم که در کنار ثبت جهانی اورامانات ، تولید و اشتغال محصولات صنایع دستی و جذب جوانان را به این تولیدات داشته باشیم.

 

حیدری با اشاره به ثبت ملی گیوه در شهر نودشه گفت: شهر نودشه با نام شهر ملی گیوه بافی ثبت ملی شده است و در این خصوص می تواند این شهر در زمینه گیوه بافی در کل کشور حرفی برای گفتن داشته باشد و تولید کنندگان صنایع دستی آن در خصوص ارتقا تولید و تغییرات با توجه به حفظ سنت ها و اصالت آنها در خصوص بازار فروش داخلی و خارجی اقدام کنند.