پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله11:36 - 1398/06/25
در واکنش به گزارش مرصاد مطرح شد

توضیحات منابع طبیعی در مورد زمین‌خواری «بیدمیری»

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه به ارائه توضیحاتی در مورد زمین‌خواری در تفرجگاه «بیدمیری» در شهرستان پاوه پرداخت.

به گزارشهزار ماسوله، روز گذشته گزارشی با عنوان  «بیدمیری» در قبضه متجاوزان طبیعت /زمین‌خواری بدون مزاحم بر روی خروجی شبکه اطلاع رسانی مرصاد  قرار گرفت که به پدیده شوم زمین‌خواری در تفرجگاه بیدمیری پاوه اشاره داشت.

 

علی صفا کرمی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در واکنش به این خبر در گفتگو با خبرنگار مرصاد  اظهار داشت: بخشی از این اراضی ملی در قالب طرح های واگذاری به دستگاه های دیگر چون جهاد کشاورزی واگذار شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و ساز غیرمجازی در اراضی ملی این منطقه نداریم، ادامه داد: تمام ساخت و سازهای صورت گرفته طبق مجوز ماده ۳ قانون بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور در راستای تسطیح و خاکبرداری در جهت اجرای تعهدات و قرارداد منعقده برای احداث باغ واگذار شده است.

 

این مسئول تصریح کرد: این کار با تایید کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه صورت گرفته است.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر این اساس بخشی از زمین های منابع طبیعی در این منطقه به امور اراضی جهاد کشاورزی واگذار شده و امور اراضی نیز آن را در اختیار متقاضیان طرح های کشاورزی قرار می دهد.

 

کرمی مساحت کل اراضی ملی منطقه بیدمیری را ۴۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: تنها یک مورد ساخت و ساز در این منطقه ایجاد شده است و مربوط به احداث یک باغ است.

 

وی مساحت ساخت و ساز صورت گرفته را حدود ۲.۵ تا ۳ هکتار عنوان کرد که در قالب واگذاری اراضی ملی به طرح های کشاورزی اختصاص یافته است.