پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:52 - 1398/06/11
معاون سیاسی فرماندار پاوه در اولین نشست رسانه‌ای:

مسئولین باید از نقد منصفانه و بدور از غرض ورزی استقبال کنند/ نقش رسانه‌ها در انتخابات بسیار حائز اهمیت است

سیروس صادقی با اشاره به جایگاه رسانه گفت: فکر می‌کنم تا حدودی جو ناهماهنگی و بی اعتمادی بین رسانه‌ها و مسئولین وجود دارد.مسئولین باید از نقد منصفانه و بدور از غرض ورزی استقبال کنند.نیاز هست این فضای بی اعتمادی رفع و رجوع شود.

به گزارشهزار ماسوله، یازدهم شهریور ۱۳۹۸ اولین نشست رسانه‌ای سیروس صادقی در پست جدید خود بعنوان معاونت سیاسی فرمانداری پاوه  با اهالی رسانه شهرستان و فعالین فضای مجازی برگزار شد.

 

در این نشست هوشیار عبدالله زاده معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، یونس جهانبانی بخشدار نوسود، هدایت محمودی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و خبرنگاران و فعالین فضای مجازی شهرستان حضور داشتند.

 

سیروس صادقی با اشاره به جایگاه رسانه گفت: فکر می‌کنم تا حدودی جو ناهماهنگی و بی اعتمادی بین رسانه‌ها و مسئولین وجود دارد.مسئولین باید از نقد منصفانه و بدور از غرض ورزی استقبال کنند.نیاز هست این فضای بی اعتمادی رفع و رجوع شود.

 

صادقی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین رویداد پیش روی سیاسی در ۵ ماه آینده جریان انتخابات است. نقش رسانه‌ها در این رویداد بسیار حائز اهمیت است، زیرا نمی‌بایست از قوانین عدول کرده و با وجودی که ممکن است طرفدار کاندیدای مورد نظر خود باشند، اما می‌بایست از قوانین عدول نکنند و بطور آشکار از شخص خاصی حمایت نشود.

 

وی از رسانه‌های شهرستان خواست آنچه حق و انصاف است مدنظر داشته باشند و این نکته را بدانند که در اتاق مسئولین شهرستان بیش از پیش به روی آنان باز است.

 

هوشیار عبدالله زاده معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان پاوه با اشاره به اختصاص اعتباراتی جهت تخصیص به حوزه فرهنگ شهرستان گفت:با وجودی که بیشتر اعتبارات شهرستان به الزام رفت و به بخش‌های مختلف عمرانی و ...  اختصاص یافت اما فرماندار پاوه به حوزه فرهنگ اهمیت زیادی می‌دهد و از جمله حمایت‌های وی، اختصاص مبالغی از اعتبارات به کتابخانه‌های شهرستان، کانون پرورش فکری و... است. همچنین مقرر شده است در همین راستا مبالغی جهت اختصاص دادن اتاق رسانه شهرستان در نظر گرفته شود.

 

وی در ادامه به نقش پراهمیت رسانه‌ها گریز زد و اضافه کرد: رسانه‌ می‌تواند خط دهنده و جهت دهنده افکار عمومی و جامعه باشد.

 

وی گفت: نباید رسانه‌ها را دست کم گرفت و می‌تواند یک رسانه بر تغییر الگوی فرهنگی اجتماع نیز موثر باشد.

 

عبدالله زاده خبرنگاران سطح شهرستان را افرادی دغدغه مند خطاب کرد و اظهار داشت: در سطح عمومی جامعه و بصورت کلی جملات "به تو چیش" و "به امن چیش" (به تو چه ربطی دارد و به من چه ربطی دارد) وجود دارد و از مشکلات شهروندی است. ما باید مردم مطالبه گری داشته باشیم اما در مقابل این نظر نیز گاهی باید خود را به جای مسئولین اجرایی قلمداد کنیم و انتظار مدینه فاضله را نداشته باشیم.همینکه مسئولین  خاطره‌ای ماندگار و خوب را در اذهان عمومی بجا بگذارند، موفقیت بزرگی است.

 

وی در ادامه به انتظارات مردم از مسئولین و نظام اشاره کرد و گفت: تحصیلکرده‌ها و فارغ‌التحصیلان مقاطع عالی تحصیلی اولین انتظار و اولویتشان از دولت‌های وقت پشت میز نشینی و استخدام‌های دولتی است. در شهرستان پاوه سند توسعه بر اساس گردشگری بسته شده است و با ورود فارغ‌التحصیلان در این زمینه وام‌های کلان با درصدهای پایین اختصاص داده می‌شود که شغل‌های با پرستیژ و امنی برای فعالین این حوزه به ارمغان می‌آورد. آمار دانشجویان دانشگاه پیام نور پاوه را نشان دهنده ناامیدی از اشتغال است و از ۲۵۰۰ نفر جمعیت این دانشگاه در دهه‌های پیش اکنون ۸۰۰ نفر دانشجو وجود دارد.

 

عبدالله زاده انتظارات دولت از رسانه‌ها را اینگونه عنوان کرد: باید رسانه قبل از انتشار هر خبری از صحت و سقم آن مطمئن شود. رسانه‌های شهرستان عملکرد دولت و نظام را دیده و اخبار مرز، پروژه ‌های عمرانی و... را بازتاب دهند. رسانه‌ها می‌توانند قوت قلبی برای مسئولین باشند سختی کارشان را ببینند و انگیزه بیشتری به آنان بداند.

 

وی در تکمیل سخنان خود افزود: هر شخص حقیقی و حقوقی و دغدغه مندی که طرح، راهکار و پیشنهادی جهت توسعه شهرستان داشته باشد با آغوش باز از وی حمایت خواهیم کرد.

 

جهانبانی بخشدار نوسود فعالیت رسانه‌های شهرستان را بر اساس علاقه دانست و گفت: کار دوستان فعال در رسانه شهرستان کار دل است و بر اساس علاقمندی به این حوزه ورود کرده‌اند‌.

 

وی ادامه داد: نقد آسان است و باید دوستان رسانه توجه داشته باشند که در نقدها اشخاص را تخریب نکنند.

 

جهانبانی به فعالیت‌های دولت در تکمیل پروژه‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: پنج درخواست و مطالبه اصلی و مورد نیاز شهرستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که شامل بیمارستان پاوه، انتقال آب هانی کوان، رسمی شدن مرز، تصفیه خانه شماره دو و مسکن مهر می‌باشد.

 

در ادامه رئیس اداره ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران کوثر فخری، خبرنگارهزارماسوله، فاروق یوسفی،سایت پاوه پرس، شادمان میر صاحب و حسن قادری نشریه هانه هم به ایراد سخنانی پرداختند.