پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله11:39 - 1398/05/30

زیرساخت‌های دو مرز شوشمی و شیخ‌صله برای فعالیت‌های رسمی فراهم شود

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب دو مرز شوشمی و شیخ صله در اورامانات به عنوان مرز رسمی گفت: زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از رسمی شدن این دو مرز باید به سرعت فراهم شود.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری با اشاره به نامگذاری سال با عنوان رونق تولید و ضرورت حمایت از این حوزه اظهار داشت: با توجه به شرایط اورامانات از نظر مرزها و بازارچه‌ها از جمله مرز شوشمی و شیخ صله می‌توان از این ظرفیت برای رونق تولید استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه مرز شوشمی و شیخ صله بعد از 40 سال به عنوان مرز رسمی معرفی شدند عنوان کرد: از دولت و استاندار درخواست می‌شود که ارگان‌های مربوطه از جمله پلیس گذرنامه و گمرک به سرعت در این مرزها مستقر شوند و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

 

نادری با اشاره به اینکه در دو سال گذشته پنج میلیارد تومان از طرف استاندار برای زیرساخت شیخ صله تخصیص یافته است گفت: رسمی شدن شوشمی و شیخ صله مصوبه دولت است و اعلام شده است و راه و شهرسازی باید زیرساخت لازم را به سرعت فراهم کند

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی افزود: زیرساخت مرز در کشور عراق با وجود شرایط موجود آماده است و توقع می‌رود زیرساخت شیخ صله و شوشمی به سرعت فراهم شود و ساماندهی مرزها در اولویت است و مردم توقع دارند این اقدام به سرعت انجام شود.

 

وی با اشاره به ایکه پایگاه جهانی اورامانات در دو سال گذشته ایجاد شده است گفت: امروز درآمد صنعت گردشگری از نفت بیشتر است و اشتغالزایی بسیاری در استان به‌ویژه اورامانات دارد و مردم می‌توانند از این فرصت برای بوم‌گردی، گردشگری و اقامت‌گردی استفاده کنند.

 

نادری با بیان اینکه ورود گردشگران و احترام به آن‌ها ما را به سمت جهانی شدن کشانده است افزود: استاندار کرمانشاه در آخرین مکاتبات نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال و ایشان نیز نامه‌ای مبنی بر ثبت جهانی اوارمانات ابلاغ کردند و این دستور یک فرصت حیاتی است که حوزه اورامانات را چندین سال به جلو می‌کشاند.

 

وی درباره وضعیت بیمارستان‌های اورامانات گفت: بیمارستان پاوه بعد از 16 سال توسط وزیر بهداشت افتتاح شد اما مردم این منطقه هنوز طعم نظام سلامت را نچشیده‌اند و برای بیمارستان روانسر نیز وعده افتتاح فاز نخست تا پایان امسال داده شده که انتظار می‌رود تسریع یابد.