پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:40 - 1398/05/28

ماموستا قادری : مدیر یک رسانه باید حکیم باشد

حاج ماموستا قادری در نشست اصحاب رسانه پاوه با ایشان، حکیم بودن را از خصوصیات بارز یک مدیر رسانه دانستند و گفتند: عقلای ما معتقدند اگر مدیر یک رسانه بخواهد کارش روند مثبتی داشته باشد باید حکیم بوده و در مسیر حرکت خویش اول فکر و سپس عمل نماید.

به گزارشهزار ماسوله، حاج ماموستا ملا قادر قادری روز یکشنبه 27 /5 /98 و به مناسبت روز خبرنگار با مدیران سایتهای خبری پاوه پرس، سلام پاوه، ده نگی نوریاو، هزارماسوله و خبرگزاری صداوسیما دیدار و جلسۀ صمیمانه ای داشتند.

 

ماموستا قادریدر این نشست طی سخنانی گفتند: قبلاً وعدۀ این نشست را داده بودم و خداوند را شاکرم که موفق به عمل به وعدۀ خود شدم.

 

ایشانضمن عرض خیر مقدم و تبریک روز خبرنگار و عید قربان، به نقش رسانه در دنیای کنونی اشاره کردند و گفتند: رسالت رسانه ها، خبررسانی و آگاهی دادن به مردم، نشر معلومات و علم جدید به بشر و در واقع بیدار کردن مردم است که بدانند در دنیا چه می گذرد.

 

امامجمعهپاوهبارزترین کار رسانه را نقد از جامعه برای اصلاح آن دانستند و گفتند:نقد منصفانه نوعی دلسوزی است که رسالت رسانه و در حقیقت بارزترین ویژگی مثبت آن، برای تصحیح و اصلاح است.

 

ایشانهر رسانه را حاوی دو پیام ایجابی و سلبی دانستند و خاطرنشان کردند:همه رسانه ها از جمله محراب، صداوسیما، روزنامه ها و سایتها، هم می توانند نقش سلبی و منفی و هم نقش ایجابی و تشویقی داشته باشند.

 

ماموستا قادریسپس به انواع رسانۀ امروزی اشاره نمودند و گفتند: در عصر ما ۳ نوع رسانه؛ مسموع (شنیداری) همانند رادیو، مشهود همانند تلویزیون و ماهواره و مکتوب یا خواندنی مانند کتب و مجلات و روزنامه و سایت ها، وجود دارند که در این میان رسانۀ مشهود پیشتازتر از بقیه رسانه هاست چرا که فهم آن آسانتر است.

 

ایشانحکیم بودن را از خصوصیات بارز یک مدیر رسانه دانستند و گفتند:عقلای ما معتقدند اگر مدیر یک رسانه بخواهد کارش روند مثبتی داشته باشد باید حکیم بوده و در مسیر حرکت خویش اول فکر و سپس عمل نماید.

 

ماموستاقادریاضافه کردند: مدیر هر رسانه باید خیلی هوشیارباشد و از انتشار هر مطلبی که بدستش میرسد خود داری کند، زیرا احتمال دارد کسی که آن مطالب را برایش می فرستد دنبال تخریب وی باشد.

 

امامجمعهپاوهبا بیان اینکهرسانه ها باید حقوق همه مردم را رعایت نمایند، گفتند قرآن کریم به این موضوع اشاره نموده و در آیۀ ۱۵۳ سوره انعام می فرماید: وقتی سخن می گویید به عدالت سخن بگویید وحقوق همه را رعایت نمایید.

 

ایشانجامعه امروزی را گرفتار اضطرابات دانستند و گفتند: امروزه دشمنان خصوصا برای دنیای اسلام انواع اضطرابات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به راه انداخته و دارند فرزندان ما را به سمت بی دینی و فساد سوق می دهند و در واقع در دنیایی پر از مصیبت و گرفتاری قرار گرفته ایم که سبب شده هر روز اضطرابات در جامعه ما فزونی یافته است.

 

ماموستاقادریافزودند: دشمنان مملکت ما نیز دارند شبانه روز بر علیه ما دسیسه می کنند؛ ما هم باید هشیارتر باشیم و اگر نقد می کنیم سعی کنیم نقدمان منصفانه بوده و خوراک برای دشمنان نباشد.

 

امامجمعهپاوهدر پایان ضمن تبریک مجدد و خسته نباشید به تلاشگران عرصۀ خبررسانی، خاطرنشان کردند:سعی کنید مطالب و اخبار منتشره در سایتهایتان محکم و مستند باشد، هر چند از آن نقد و طرفدارتان کم باشد و اگر میخواهید عمرتان طولانی و خدمتتان نیز بیشتر شود باید آرام و معتدل حرکت کنید.

 

ایشانکار فرهنگی را از همۀ کارها خطرناک تر، خسته کننده تر و دشمن سازتر دانستندو گفتند:بکوشید احترام به حقوق دیگران، صبر در راه وظیفه و تحمل نقد دیگران جزو برنامه کاریتان باشد.

 

در ادامه مدیران سایتهای خبری پاوه به بیان نقطه نظرات و درد دلهای خود پرداختند و در پایان از سوی حاج ماموستا قادری به رسم یادبود هدایایی تقدیم آنان گردید.