پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:57 - 1398/05/26
سردار سلیمانی:

الگوی جبهه مقاومت ، از درون حماسه پاوه جوشید /آمریکا و اروپایی‌ها راهی جز پذیرش شکست در برابر ایران ندارند

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکا و اروپایی‌ها باید بدانند راهی جز پذیرش شکست و نابودی در برابر ایران ندارند.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران، سردار سلیمانی در حماسه شکست حصر پاوه که در سالن امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و شهدای 26 مرداد پاوه اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی جهان اسلام بود و بدرقه امید را در بین ملنتهای مسلمان برای خارج شدن از زیر سلطه حکومتهای وابسته که قرنهای متمادی مانع پیشرفت مسلمانان شده بود را ایجاد کرد.

 

سردار سلیمانی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی یک تحول بزرگ در دنیا به ویژه در جهان اسلام محسوب می شد که باعث شد دنیای استکباری شیطان بزرگ،  امریکا و رژیم صهیونیستی بدلیل آنکه منافع و اهداف و سیاستهایشان زیر سایه پیروزی انقلاب اسلامی به خطر افتاده بود به میدان بیایند و از استعداد ها و توانایی هایشان جهت متوقف ساختن انقلاب اسلامی بهره بگیرند.

 

وی گفت: در آن سوی قضیه وقتی که به نحوه برخورد غرب در طول قرون گذشته و قرن اخیر نگاه کنیم شاهد هستیم که همیشه دولتهای غربی با روشهای استعمارگرانه و سلطه جویانه با روشهای خصمانه با ملتهای مسلمان برخورد کرده اند.

 

وی ادامه داد: سیصد سال جنگهای صلیبی جنگهایی بود که از سوی دولتهای اروپایی برای تسخیر قدس و سرزمین مقدس فلسطین و بلکه گشودن دروازه ای برای تصرف و اشغال کشورهای اسلامی محسوب می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: پس از جنگهای صلیبی نیز 500 سال دیگر اروپایی ها و به دنیال آن امریکایی ها همین روش را تداوم بخشیدند و غربی ها و اروئپایی ها چیزی جز مداخله و برخوردهای خصمانه و قتل و خونریزی را نداشته اند.

 

وی تصریح کرد: پیروی انقلاب اسلامی پایان یافتن این مداخلات و غارت گری و وحشی گری و استثمار و استعمار ملتهای مسلمان محسوب می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گشوده شدن یک جبهه بزرگ در مقابل انقلاب اسلامی و بخصوص در مقابل ملت ایران هستیم.

 

سردار سلیمانی افزود: ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدنبال جنگ نبود بلکه خلا های باقی مانده از رژیم پهلوی را پر و سرو سامان دهد .

 

وی با بیان اینکه  ایران بدنبال ایجاد عدالت براساس اصول مکتب رهایی بخش اسلام بود که یک جامعه توحیدی بسازد اظهار کرد:اما این جبهه استکباری فتنه ها و توطئه ها را یکی پس از دیگری به مرحله اجرا گذاشت ، در 500 سال اخیر جنگ و خونریزی مستقیم و مداخلات مستقیم در دستور کار قرار گرفت و پس از آنکه که اروپایی ها با تنوع هایشان آشنا شدند از این تفاوت ها با راهبرد نفوذ استفاده کردند و سیاستهای مداخله گرانه با هزینه های ملت مسلمان علیه کشورهای مسلمان به مرحله اجرا بگذارند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در این راستا، حکام سر سپرده و خود فروخته به جبهه استکبار برای تحمیل این هزینه ها سنگ تمام گذاشتند گفت: اما پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد که این جبهه در مقابل دنیای استکباری باز شود و سیاستها و فتنه انگیزیها و مداخله شدت بگیرد.

 

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر امروز در جمع مردم شهید پرور ، یادواره و حماسه بزرگ مرداد پاوه را تجلیل می کنیم و قدر و منزلت آن را بازخوانی میکنیم باید از زوایای مختلف این حادثه بزرگ را در کانون توجه قرار بدهیم.

 

وی افزود: حادثه پاوه یک حادثه در جغرافیا نبود بلکه به وسعت جهان اسلام است که نقطه عظیم جبهه مقاومت، فرهنگ مقاومت ، ایثارگری و فداکاری محسوب می شود .

 

وی افز.د: سه ضلع فرمان امام (ره)، مردم و مدافعان حادثه ای را رقم زدند که جهان اسلام با تاسی از این حادثه ، توانستند جبهه بزرگ مقاومت و سلسله پیروزی را در کارنامه خود رقم بزنند.

 

وی ادامه داد: مقاومت ۲۶ مرداد به فرماندهی شهید چمران و مدافعان و حضور مردم فداکار و فرمان تاریخی امام رقم خورد و صفحه ای بزرگ و پر افتخار در تاریخ معاصر ما گشوده شد ، بلکه در تاریخ جهان اسلام بسته نخواهد شد و باز تداوم دارد.

 

امروز شاهد هستیم که در سواحل مدیترانه ،سرزمین های اشغالی ،غزه ،نوار باختری کرانه رود اردن ،لبنان ،سوریه، بین انهرین ، عراق ، یمن و شمال افریقا جبهه مقاومت کارنامه درخشانی را در درون خود رقم زده است و همچنان به پیش می رود.


سردار سلیمانی گفت: این الگو از درون پاوه با حماسه 26 مرداد جوشید و همچنان به پیش می رود.

 

وی تصریح کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران ، کرمانشاه و پاوه و مدافعان این سرزمین و مدافعان جهان اسلام یک جبهه واحد را در مقابل دنیای استکباری شکل داده اند.

 

وی گفت: اگر ما از حماسه بزرگ شکست حصر پاوه سخن می گوییم باید این را در نظر داشته باشیم که این جبهه باز پیروزی هایی را برای انقلاب اسلامی رقم زده و خواهد زد و دنیای استکباری که در مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران مانع تراشی می کنند و درمقابل این انقلاب ایستادگی و از توانایی های خود استفاده می کنند راهی جز پذیرش شکست را در مقابل مردم ما نمیتوانند داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه این فرهنگ و تفکر و گفتمان راه پیروزی ملت مسلمان شده است گفت: امروز پاوه با افتخار می درخشد و ایستاده است و دشمنان این مردم خار و ذلیل شده اند و فرهنگ این منطقه باعث شکست دشمنان شده است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: مردم ایران درس مقاومت و ایستادگی به دنیا دادند ما در بعد سیاست دارای یک مکتب سیاسی موفقیت آمیز با مردم سالاری دینی در مقابل دنیا هستیم و در بعد فرهنگی هم دارای گفتمان فرهنگی و انسان ساز و عدالت گرا در دنیا هستیم .

 

 سردار سلیمانی در پایان گفت: امروز علی رغم مشکلات مردم برای حفظ و اعتلای اسلام عزیز و کمک به ملت های مسلمان برای خارج شدن از زیر یوغ سلطه حکومت های جاعل و وابسته در راهی که پیش گرفته اند هیچ گاه متزلل نخواهد شد.