پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:35 - 1398/05/23

رئیس جمهور از طرح ثبت جهانی اورامانات حمایت کرد

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور از طرح ثبت جهانی اورامانات حمایت کرده و این طرح به‌زودی تصویب خواهد شد.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: نام پردیس دانشکده فرق و مذاهب روانسر در دفترچه کنکور امسال قرار گرفته و این دانشگاه در سال تحصیلی پیش‌رو با بهره‌مندی از اساتید حوزه فرق و مذاهب در منطقه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مرحله اول این دانشگاه در یک مکان آموزشی از پیش آماده شده با حضور حدود 170 دانشجو فعالیت خواهد داشت، اما با توجه به در اختیار قراردادن حدود 10 هکتار زمین در اختیار این پروژه، این دانشگاه در آینده نزدیک توسعه خواهد یافت و در اختیار این دانشگاه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در راستای ترویج مذاهبمتحجردر سطح جامعه، گفت: دین مبین اسلام دارای ارزش‌های بسیار بالایی بوده و از افراط‌گرایی وتحجرکاملا دور است، اما برخی از کشورهای منطقه با هدف خدمت به دشمان اسلام اقدام به ترویج افکارمتحجرو افراطی در بین مسلمانان می‌کنند.

نادری یادآور شد: ایجاد فضای فکری در دانشگاه و بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی برای بیان ارزش‌های واقعی اسلام ناب محمدی (ص) بزرگترین راهکار برای ترویج این افکارمتحجردر منطقه اورامانات است.

وی در خصوص ثبت جهانی منطقه اورامانات، یادآور شد: ثبت جهانی منطقه اورامانات یک فرصت استثنای در راستای معرفی این منطقه بسیار مستعد در سطح جهانی است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 70 درصد از منطقه اورامانات در استان کرمانشاه، 25 درصد در استان کردستان و 5 درصد از آن در کشور عراق قرار گرفته است و با ثبت جهانی این منطقه، فرصت مناسبی برای معرفی منطقه زیبا و خوش آب و هوای اورامانات فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این منطقه، اظهار داشت: نماینده سازمان یونسکو با بازدید از منطقه، مسائل مربوطه را برای ثبت منطقه ارائه کرده است و رئیس جمهور نیز از طرح ثبت منطقه اورامانات حمایت کرده و این طرح به‌زودی تصویب خواهد شد.

نادری با بیان این مطلب که ثبت جهانی منطقه اورامانات فرصت‌های اشتغال‌زایی بسیار زیادی را متوجه منطقه می‌کند، گفت: بیش از 190 کشور جهان از یونسکو حمایت می‌کند و در صورت ثبت این منطقه در یونسکو شرایط گردشگری جهانی با حضور همه کشورهای حامی در این منطقه فراهم خواهد شد.