پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله01:11 - 1398/05/18
در حکمی توسط مدیر آموزش و پرورش پاوه:

خبرنگاران شهرستان پاوه عضو شورای فرهنگی اطلاع‌رسانی شهرستان شدند+تصاویر

در حکمی توسط مدیر آموزش و پرورش پاوه، خبرنگاران شهرستان پاوه در روز خبرنگار عضو شورای فرهنگی اطلاع‌رسانی شهرستان شدند.

به گزارشهزار ماسوله، مختار برزگرفرد مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه در این مراسم با گرامیداشت روز خبرنگار و با اشاره به شهیدان قلم به دست، اظهار کرد: در این روز که به نام خبرنگار و شهید صارمی گره خورده، دور هم جمع شده‌ایم که پیمان ببندیم حقیقت گو و حقیقت نگار باشیم. یادی می‌کنیم از شهیدانی که قلم را سلاح می‌دانستند و رسانه را سنگر...مجددا مانند سنوات قبل روز خبرنگار را به خبرنگاران فهیم شهرستان پاوه تبریک می‌گویم.

 

وی با اشاره به شعری از مولوی مبنی بر اینکه "جان نباشد جز خبر در آزمون/ هر که را افزون خبر جانش فزون به صورت پرسشی هم می‌فرماید جان ما از جان حیوان بیشتر/از چه زان رو که فزون دارد خبر گفت: به این مفهوم افرادی که اخبار و اطلاعات بیشتری دارند روح و روان سالم‌تر و پویاتری دارند.

 

وی ادامه داد: هر واقع‌نگار و خبرنگاری در ذهن هر کسی هست، در ذهن همه ما خبرنگاری وجود دارد در وجود هر انسانی نیز دو "من" وجود دارد، من واقعی  و من کاذب، که من واقعی بطور مرتب من کاذب را سرکوب می‌کند، بدین معنا که بارها همه ما وسوسه شده‌ایم و "من" کاذب ما را تشویش و وسوسه کرده به سمت اموری که نا بهنجار است.اما من واقعی سرکوبش کرده است، که این کار خطاست و مناسب نیست، پس در وجود همه انسان‌ها خبرنگار هست به شرط اینکه خبرنگار بیدار باشد و من واقعی فربه‌تر از من کاذب باشد.

 

برزگر افزود: اگر من‌های واقعی فربه‌تر باشند چیزی تحت عنوان وسوسه بوجود نمی‌آید و اتهم و تهمت و توهین هم در جامعه وجود نخواهد داشت و الحمدلله افرادی که در این جمع و امروز می‌بینم خبرنگار واقع‌نگار بوده‌اند.

 

برزگر فرد در ادامه به امانت داری اشاره کرد و گفت: ما امسال و در روز خبرنگار به امانت داری اشاره می‌کنیم، که پیامبر ما نیز مهم‌ترین صفتشان امین بودن و امانتداری بود. اما شما نیز امانت دار جوهر قلم و قلمتان است. این یک امانت واقعی است، ان‌شالله این امانت را در صراط مستقیم بکار می‌گیریم.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه به آگاهی افراد اشاره کرد و افزود: آنانی که آگاهی بیشتری دارند، مسئولیت بیشتری بر دوش دارند. پدری که در خانواده آگاه‌تر است حقوق فرزندان را رعایت می‌کند و... آگاهان مسئول جامعه هستند، مسئولیت جلوگیری از تجاوز فکری به مرزهای فرهنگی بر عهده اصحاب رسانه است.

 

وی گفت: اصحاب رسانه پاوه فهیم و آگاه و متشخص هستند و ان‌شالله حق و حقیقت را بگویند.  در این سومین مرداد یا سومین سال که در نشست‌های روز خبرنگار تبادل فکری داشته‌ایم به واقع آنچه را که حقیقت بوده در طول این سه سال بیان کرده‌ایم.نقدهای به قصد اصلاح را هم می‌پذیریم. و ما مدیون حقیقت گویی شما هستیم.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت رتبه‌های دانش‌آموزان در کنکور سراسری گفت: آمار سرانگشتی به شما می‌دهم که از بین ۱۷۳۳ نفر داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری داشته‌ایم که حتی بصورت قیاسی اگر این جمعیت را با شهرستان‌های همجوار مقایسه کنیم، تقریبا آنها جمعیتی دوبرابر داشته‌اند. یعنی میزان پذیرش باید دوبرابر باشد، در حال حاضر ۱۳ رتبه زیر ۱۰۰۰ داریم، که در قیاس مناطق دیگر قطعا رتبه برتر است و در دو سال گذشته آمار سازمان سنجش پاوه را بعنوان رتبه برتر استان به نسبت جمعیت معرفی کرد.

 

وی تصریح کرد: قطعا امسال نیز رتبه برتر استان خواهیم بود. اما آسیب شناسی این رتبه‌ها را در دست مطالعه داشته و داریم.

 

برزگر فرد در پایان به دلایل برگزاری نشست با خبرنگاران اشاره کرد و گفت:جلسه امروز ما به سه مناسبت تشکیل شد، اولین دلیل بخاطر روز خبرنگار  به شما فرماندهان کلمه و حروف تبریک عرض کنیم، دوما بحثی است تحت عنوان شورای اطلاع‌رسانی فرهنگی برای اولین بار در سطح شهرستان و یا شاید استان تشکیل می‌شود که اعضایش افرادی هستند در اداره تحت عنوان معاونین پرورشی، آموزشی، بازرسی و حراست و اصحاب رسانه پاوه و نماینده انجمن اولیا و مربیان و نماینده پیشکسوتان. آنچه را در که در مقوله فرهنگ داشته باشیم این گروه آسیب شناسی و بررسی خواهند کرد و با جامعه منعکس می‌کنند.

 

و در نهایت رونمایی از میز شورای عالی اطلاع رسانی است که پایگاه خاص میز خدمت این شورا و با حضور شما افتتاح خواهد شد.

 


بعد از تبادل نظرات و در پایان نشست با تقدیم ابلاغ شورای اطلاع‌رسانی فرهنگی و لوح تقدیر از خبرنگاران و معاونین عضو شورا تجلیل شد و از میز خدمت خبر رسانی شورا رونمایی شد.

 

گزارش از کوثر فخری، خبرنگار هزارماسوله.