پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:09 - 1398/05/17

برگزاری نخستین نشست نمایندگان گروه مردمی ثبت جهانی اورامانات استان با مدیر پایگاه منظر فرهنگی اورامانات

نخستین نشست نمایندگان گروه مردمی ثبت جهانی اورامانات استان کرمانشاه با مدیر پایگاه منظر فرهنگی اورامانات برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، این نشست با حضور مسؤل محترم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه در شهر پاوه برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست نمایندگان گروه مردمی با طرح سوالات و دغدغه های خود از مدیر پایگاه منظر فرهنگی اورامانات پرداختند و سرکار خانم صادقی به نمایندگی از اعضاء مختصری از فعالیت‌های گروه مردمی را ارائه نمودند.

 

 طالب‌نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی اورامانات ضمن اشاره به فعالیت‌های انجام شده پایگاه در مدت چهار ماه گذشته گفت: تا پیش از آغاز فعالیت اینجانب در پایگاه هیچ یک از روستاهای منظر اورامانات در استان کرمانشاه در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده بودند که با تلاش‌های کارشناسان پایگاه نواقص پرونده های 6 روستای منطقه انجام و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

 

۶ روستای دیگر در حال مطالعه هستند که به زودی پرونده آنها تکمیل و ارائه می‌گردد.

 

طالب نیا سپس به روند تکمیل فرآیند پروژه ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات  اشاره کرد و افزود: تلاش شبانه روزی کارشناسان پایگاه و دفتر مرکزی تهران بر این اساس است که پرونده در زمان مورد نظر آماده شود مهمترین نواقص پرونده کار نقشه‌های بخش استان کرمانشاه است که در حال تهیه می باشد.

 

وی سپس درخصوص  فعالیت‌های گروه مردمی که خودجوش تشکیل شده و فعالیت‌هایی در این راستا انجام داده‌اند گفت:ضمن تشکر فراوان از افرادی که زحمت تشکیل این گروه را کشیده‌اند، گفت: فعالیت این گروه و سایر کسانی که قصد همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و  پایگاه را دارند در راستای حفاظت از بافت معماری روستاها باشد. در بخش آموزش و فرهنگ سازی و ایجاد انجمن های میراث فرهنگی این گروه ها بیشترین همکاری را میتوانند داشته باشند.