پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:44 - 1398/05/11

مراسم بزرگداشت سالروز شکست حصر پاوه برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: مراسم بزرگداشت سالروز حماسه شکست حصر پاوه در روز ۲۶ مردادماه با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور در پاوه برگزار می‌شود.

به گزارشهزار ماسوله، حجت‌الاسلام هادی عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرمانشاه، با بیان اینکه شهرستان پاوه با 640 شهید، 875 جانباز و 27 آزاده سرافراز ولایت‌پذیری و شجاعت خود را به همگان به اثبات رسانده است اظهار داشت: مراسم بزرگداشت سالروز حماسه شکست حصر پاوه در روز 26 مردادماه با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور در پاوه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آرامش و امنیت موجود در کشور مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است گفت: بدون شک حماسه خونین پاوه حادثه‌ای بسیار مهم و دارای اهمیت خاص در تاریخ تحولات جمهوری اسلامی ایران بود و اهمیت این حادثه آنقدر بود که امام راحل(ره) مهمترین فرمان تاریخی خویش را صادر و امید دشمنان به سقوط انقلاب اسلامی را به یأس مبدل کردند.

وی عنوان کرد: در سالهای نخست انقلاب 250 پاسدار کُرد محلی از پاوه پاسداری می‌کردند و این موضوع برای ضدانقلاب غیرقابل تحمل بود که چنین قدرت بزرگی را بپذیرد و اجازه دهد که اهداف انقلاب اسلامی توسط آنها در منطقه منتشر شود.

عسکری با بیان اینکه حزب دمکرات از سالها قبل در پی تجزیه کردستان در ایران بود بیان کرد: هواداران این حزب انتظار می‌کشیدند تا زمان مناسبی برای اجرای این برنامه فرا رسد و در فاجعه خونین پاوه اعمال مسلح حزب دمکرات و همدستان آنها، افراد بی‌گناه کرد و غیر کرد و 25 پاسدار غیر بومی و کرد محلی را به شهادت رساندند.

وی افزود: در آن مقطع امام خمینی(ره) اطلاعیه‌ای تاریخی صادر کرد که اساس بزرگترین تحولات انقلابی کشور به شمار می‌رفت و اطلاعیه‌ای که سرنوشت کردستان و ایران را دگرگون کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرماندهی کل قوا را به دست گرفت و فرمان داد، ارتش باید در عرض بیست و چهار ساعت خود را به پاوه برساند و ضدانقلاب را قلع و قمع کند گفت: به محض انتشار فرمان تاریخی امام(ره)، همه‌چیز تغییر پیدا کرد و پاسداران روحیه‌ای آتشین یافتند و دشمن قوی به سرعت روحیه خود را از دست داد و آتش گلوله دشمن کاهش یافت و به خوبی احساس می‌شد که عده کثیری از ضدانقلاب در حال فرار از صحنه نبرد هستند.

وی با بیان اینکه فرزندان انقلاب، با فرمان امام، به دشمن هجوم برده و نشان دادند که معجزه‌ای بزرگ اتفاق افتاده است بیان کرد: فرمان امام امت، آنچنان معجزه‌ای خلق کرد که در تاریخ به یادگار ماند.

عسکری همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشت ورود آزادگان به میهن در روز 26 مردادماه در کرمانشاه خبر داد واظهار کرد: نخستین گروه از آزادگان از مرز خسوری وارد کشور شدند و به همین دلیل ویژه‌ برنامه‌های خاصی به منظور بزرگداشت و تکریم آزادگان در استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه آزادگان در واقع سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در اسارت بودند عنوان کرد: نسل جوان انقلاب اسلامی باید این موضوع را بدانند که آزادگان برای حفظ اسلام و ارزش‌های انقلاب شدیدترین شکنجه‌ها را متحمل شدند اما ایستادگی کردند و سربلند بازگشتند. در این روز از چند کتاب خاطرات آزادگان دوران دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.