پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:08 - 1398/05/04

از کارگری تا قهرمانی/مصاحبه با قهرمان پیشکسوت کشتی در پاوه

بهزاد رحیمی پیشکسوت رشته ورزشی کشتی گفت: تمرین من برای این رشته ورزشی کارگری و حمل مصالح ساختمانی است.

به گزارشهزار ماسوله، بهزاد رحیمی از قدیمی ها و پیشکسوتان کشتی شهرستان پاوه است، که این روزها با وجود آنکه به شغل کارگری مشغول است، اما انگیزه حضور در مسابقات را از دست نداده است  .

 

رحیمی در گفت و گو باهزارماسولهاز سوابق خود در کشتی و خاطراتش می گوید.

 

ابتدا خودتان را معرفی کنید و بگویید که چه دلیلی باعث شد سمت کشتی آمدید؟

 

من بهزاد رحیمی متولد سال 1354 از شهرستان پاوه هستم که از سال 1368 وارد عرصه کشتی شدم، و بنا به اینکه برادرم در این رشته ورزشی فعالیت می کرد، من نیز علاقمند به کشتی شدم و رسما از سال 1368 با وجود آنکه امکانات در آن زمان خیلی کم بود، وارد این عرصه شدم و تا سال 1375 این رشته را ادامه دادم.

 

از سال 1375 هم تا سال 1390 از این رشته دوری گرفتم و از سال 1390 که فرزندم به اسم آریز موفق به کسب دو مدال مختلف شد، دوباره به این رشته ورزشی علاقمند شدم و فعالیت خود را از سر گرفتم.

 

در طول این مدت موفق به کسب چه مدالهایی شده اید؟

 

از ابتدای ورودم به این رشته ورزشی موفق به کسب مدالهای مختلف منطقه ای و استانی شدم اما در هشت سال اخیرموفق به کسب 5 مدال طلای آزاد ،یک طلای فرنگی، یک مدال سوم پهلوانی، دو مدال نقره آزاد، دوم آزاد منطقه هفت تهران در باشگاه برزگر، قهرمانی لیفت 135 کیلوی عسلویه، نفر سوم پرس سینه، نفر پنجم در قویترین مردان عسلویه در بین 80 نفرشده ام.

 

بهترین مقامی که کسب کرده اید چه بوده؟

 

قهرمانی در مسابقات آزاد کشوری بود که توانستم در دو مسابقه موفق بهکسب دو مقام سوم و پنجماین مسابقات شدم که باعث کسب مدال و افتخار و مدال برای شهرستان پاوه شدم.

 

خاطره خوبی که برایتان از آن دوران به جا مانده چیست؟

 

ورزش کشتی یکی از ورزش هایی است که علاقه زیادی به آن دارم و همین امر هم ، خاطرات شیرین و گاه تلخی را برایم رقم زده است، بهترین خاطره من زمانی بود که موفق به کسب مقام های کشوری در مسابقات کشتی ازاد شدم.

 

چه پیامی به نوجوانان دارید؟

 

نوجوانان این منطقه کلا استعداد فعالیت در رشته های مختلف ورزشی را دارند به شرطی که اراده، اعتماد به نفس ، شگرد روحیه ورزشی و باور به استعدادهای خود را داشته باشند، حتم دارم که موفق به کسب مقام های مختلف در رشته های گوناگون ورزشی می شوند و پیام من هم همین است با پشتکار و اراده و اعتماد به نفس راه خود را در هر رشته ورزشی در پیش بگیرند، مطمئنم به موفقیت خواهند رسید.

 

از نظر شما دلیل اصلی عدم انگیزه نوجوانان در ورزش چیست؟

 

عدم حمایت مسئولان از ورزشکاران ما ، دلیل اصلی نداشتن انگیزه نوجوانان ما است، اگر مسئولان ما از ورزشکاران و کسانی که موفق به کسب مدال می شوند، حمایت کنند، قطعا انگیزه حضور آنان در رشته های ورزشی دو چندان خواهد شد، اما متاسفانه ورزشکاران ما که موفق به کسب مقام می شوند، با عدم استقبال آنها در ورود به شهرستان و یا عدم حضور و تجلیل از آنها همراه است.

 

کسب مقام در این رشته ورزشی بسیار سخت است مادامی که با تجلیل و ایجاد انگیزه مسئولین ما همراه نباشد، قطعا از ورزش دور خواهند شد.

 

سخن پایانی اگر دارید، بفرمائید؟

 

در چند روز اخیر که در مسابقات کشتی پیشکسوتان، با وجود آنکه هیچ گونه تمرین خاصی را نداشتم،و در پارک خوابیدم،موفق به کسب مدال شدم ، اما باید بگویم که تمرین من برای این رشته ورزشی کارگری و حمل مصالح ساختمانی است، الان هم در 20 روز آینده در مسابقات کشوری هم شرکت خواهم کرد، بجای تمرین، برای کار کردن به کشور همجوار خواهم رفت.

 

خواسته من این است که با کمک هم ،این رشته ورزشی را در شهرستان زنده و سرحال کنیم و مانع از کم رنگ شدن آن شویم، بلکه جوانان ما بجای رفتن به راههای منحرف وارد عرصه ورزشی شوند.