پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:58 - 1398/04/25

برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در غار قوری قلعه +تصاویر

جشنواره بازی های بومی محلی با مشارکت منطقه اورامانات ( روانسر ، پاوه ، جوانرود و ثلاث باباجانی در غار قوری قلعه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان روانسر در این مراسم ضمن خشنودی و رضایت از برگزاری چنین مراسماتی اظهار داشت:  با توجه به پتانسیل های موجود در سطح شهرستان روانسر و بخش شاهو زمینه های سرمایه گذاری در امر گردشگری آماده و مهیاست و باید در این زمینه توجه ویژه ای انجام گیرد و صنعت گردشگری در این منطقه توسعه یابد و همین امر موجب توسعه و اشتغال جوانان و ورود سرمایه به منطقه خواهد بود.

 

سعدی مصطفی زالده همچنین از غرفه ی غذاهای محلی دیدن و در پایان نیز از پیشکسوتان ورزشی اورامانات و چهره های فعال در زمینه ورزش و تیم های برتر با اهدای لوح تقدیر تشکر به عمل آورد.

 

ریاست هیات ورزشهای روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمانشاه ، انتقال آداب و رسوم گذشته به نسل جدید را هدف برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی برشمرد و گفت: بازی‌های بومی و سنتی، میراثی ماندگار از گذشته هر جامعه به شمار رفته و از جمله نماد‌های اجتماعی و فرهنگی آن منطقه می باشد.

 
بهرام بهروش با بیان اینکه ، از سوی مردم و مسئولین استقبال خوبی را شاهد بودیم عنوان کرد : جشنواره بازیهای بومی محلی در بخش اورامانات به مرکزی روانسر با برپایی سیاه چادر ، پخت غذاهای محلی ، صنایع دستی ، بازیهای سنتی از قبیل طناب کشی ، قل قلان ، لی لی ، گورزان و ... برگزار شد.
 
 
آزاد شیری مسئول برگزاری جشنواره بزرگ بازیهای بومی محلی منطقه اورامانات نیز گفت : تیم های  پاوه ، ثلاث باباجانی و روانسر بترتیب جایگاه  اول تا سوم مسابقات طناب کشی را در این مراسم کسب کردند.