پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:06 - 1398/04/16

ماموستا قادری : جامعۀ روحانیت پاوه از آغاز انقلاب در همه صحنه ها حضوری سبز داشته است

حاج ماموستا قادری در جلسۀ معارفۀ اعضای شورای روحانیت شهرستان پاوه، به تاریخچۀ شورای روحانیت پاوه اشاره کردند و گفتند: جامعۀ روحانیت پاوه از سال ۵۸ تا به امروز همواره حضوری سبز داشته و در امور مختلف سیاسی و اجتماعی و قضایای ملی و جریانات مذهبی که در منطقه رخ داده و در جنگ تحمیلی و در قضیۀ داعش، الحمدلله حضور چشمگیری داشته و خوش درخشیده‌اند.

به گزارشهزار ماسوله، روز شنبه ۹۸/۰۴/۱۵ جلسۀ معارفۀ اعضای شورای روحانیت شهرستان پاوه با حضور حاج ماموستا قادری، حجةالاسلام حاج‌آقا فاضلی مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه، اعضای شورای روحانیت، ریاست و اعضای شورای تأمین و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان پاوه برگزار گردید.

 

جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع و سپسماموستا قادریضمن خوش‌آمد گویی به حضار و مهمانان و تبریک به آقای فاضلی، هدف از تشکیل جلسه را ایجاد محبت و اخوت و برادری عنوان نمودند و خاطرنشان کردند: مملکت ما در این مقطع نیازمند محبت، دوستی، هماهنگی و توجیه مردم است؛ زیرا ظالمی مثل آمریکا شبانه‌روز دارد ما را تهدید و رسانه‌های خارجی هم مرتب تخریب می‌کنند؛ در این شرایط حساس حضور ما در کنار هم یک ضرورت است.

 

امام‌جمعۀ پاوهدر ادامه بهتاریخچۀ شورای روحانیت پاوهاشاره کردند و گفتند:جامعۀ روحانیت پاوه از سال ۵۸ تا به امروز همواره حضوری سبز داشته و در امور مختلف سیاسی و اجتماعی و قضایای ملی و جریانات مذهبی که در منطقه رخ داده و در جنگ تحمیلی و در قضیۀ داعش، الحمدلله حضور چشمگیری داشته و خوش درخشیده‌اند.

 

ایشانبهوقایع سه سال ابتدایی انقلاباشاره کردند و گفتند: سال ۵۸ سال ترور و جنگهای داخلی و سال ۵۹ هم سال جنگ تحمیلی و ما در مرز بودیم. هواپیماهای بعثی از بالای سر ما می‌رفتند و شهرهای مختلف را بمباران می‌کردند و در برگشت هر چه باقی مانده بود بر سر ما خالی می‌کردند، سال ۶۰ هم که باز سال ترور شخصیت‌های بزرگ نظام همچون شهید بهشتی بود.

 

امام‌جمعه پاوهسپس بهفعالیت های شورا در سالهای گذشتهاشاره کردند و گفتند:شورای روحانیت شهرستان پاوه در چند سال گذشته بانظم و برنامۀ جدید کار خود را شروع و به‌صورت مستمر و بی‌سروصدا و آرام انجام داده است و مسائل مختلفی همچون نیت رمضان، زکات فطر، عید رمضان، فتاوای ارثی که از دادگستری رسیده  و...  در این ساختمان جواب داده شده است.

 

ماموستا قادریاضافه کردند: اخیراً احکامی از جانب آیت‌الله علما نمایندۀ محترم ولی‌فقیه و دفتر ایشان در امور اهل سنت برای ۷ نفر صادر شده که ۵ نفر عضو اصلی و ۲ نفر هم عضو علی‌البدل هستند؛ امروز دوستان را زحمت دادیم تا ضمن بیان وظیفه و مشکلات خود، اعضای جدید را به حضار معرفی و از فردا به یاری حق کار خود را شروع کنند.

 

ایشانافزودند:ما در ۴ سال گذشته هجمه‌های زیادی را تحمل کرده‌ایم اما ایستاده‌ایم و از فردا هم در برابر مشکلات بیشتر ایستادگی خواهیم کرد و هجمات را تحمل می‌کنیم.

 

ماموستا قادریبهمشکلات شورای روحانیت در ۴ سال گذشتهاشاره و با بیان اینکه هدف از بیان این دردها یأس نیست گفتند:نداشتن پشتوانه، نبود امکانات مالی و عدم تشویق و خسته نباشید به اعضای شورا از سوی هیچکدام از مسئولان، سه مشکل و عامل نگرانی اعضای شورای روحانیت در دوره گذشته بودند.

 

امام‌جمعه پاوهضمن تبریک مسئولیت جدید حجةالاسلام فاضلی خاطرنشان کردند: همه باید با ایشان همکاری کنیم؛ اگر همکاری نباشد ایشان هم نمی‌تواند موفق شود. لذا توقع این است همه ما آگاهانه‌تر حرکت و جلو کسانی که دارند مردم را تحریک می‌کنند، بگیریم.

 

در ادامه جناب آقای ایده پور فرماندار شهرستان پاوه و حجت‌الاسلام فاضلی مسئول دفتر نمایندگی ولی بقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه سخنانی ایراد و سپس اعضای شورای افتا مرکب از ماموستا خالد ولدبیگی، ماموستا حسین عینی، ماموستا احمد مبارکشاهی، ماموستا کریم اداک، ماموستا حامد رحیمی و ماموستا عباس امامی که کار آن‌ها تحت نظر ماموستا قادری امام‌جمعۀ پاوه است، به حاضرین معرفی و بعد از صرف نهار و نماز جماعت ظهر، جلسه به پایان رسید.