پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:12 - 1397/03/19
استاندار کرمانشاه:

موضوع امهال وام های زلزله زدگان فردا در هیئت دولت مطرح می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: موضوع امهال وام های آسیب دیدگان زلزله فردا در نشست هیئت دولت مطرح می شود.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست پیگیری پروژه های اقتصادی و عمرانی شهرستان اسلام آبادغرب که ظهر امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ اظهار داشت: مردم از مسئولین انتظار دارند با جدیت برای حل مشکلات بیکاری استان تلاش کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: یک مجموعه پروژه در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی و کشاورزی به منظور توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان اسلام آبادغرب تعریف شده اند.  

بازوند اظهار داشت: موانع و مشکلاتی بر سر اجرایی شدن برخی از این پروژه ها وجود دارد که روند اجرایی آن را کند کرده است. 

وی گفت: مسئولیت ها برای حل مشکلات مردم به  مدیران واگذار می شوند. مانع تراشی های غیرمنطقی بر سر اجرای پروژه های اشتغال زا موجب دلسردی مردم می شود.

بازوند بیان کرد: پروژه های برخی پیمانکاران توانمند به دلیل مانع تراشی های تعدادی از ادارات، دچار مشکل شده اند. تداوم این رویه برای مدیریت ارشد استان قابل قبول نیست.

وی گفت: متاسفانه بروکراسی موجود در برخی سازمان ها و ادارات روند اجرایی برخی پروژه های مهم را زمینگیر کرده و توسعه استان را کند کرده است.

بازوند گفت: اجرای پتروشیمی اسلام آباد مطالبه اصلی مردم اسلام آباد است و در همین راستا مدیریت ارشد استان طی این مدت ۷ ماه اجرایی شدن پروژه پتروشیمی اسلام آباد را دنبال می کند و جلسات متعدد و پیگیری های مستمری را در سطح کشور انجام داده است. 

وی افزود: متاسفانه به دلایل مختلف از جمله ضعف سهامداران این پروژه پیشرفت خاصی نداشته است و اگر وضعیت به همین روال پیش برود کار به جایی نمی رسد. 

بازوند عنوان کرد: این پروژه نیازمند مشارکت سهامداران و سرمایه گذاران توانمندی است که با تزریق منابع مالی مورد نیاز به مجموعه، بسترهای اجرایی شدن آن را فراهم کنند. 

استاندار کرمانشاه گفت: گرفتن فاینانس خارجی برای اجرای پروژه پتروشیمی اسلام آباد با توجه حجم اعتبار مورد نیاز و غرض ورزی های آمریکا، دشوار است.

وی تأکید کرد: تداوم حضور سهامداران و سرمایه گذارانی که توان  تزریق منابع مالی مورد نیاز به پروژه را ندارند توجیه منطقی ندارد. 

وی اظهار داشت: تجربه پالایشگاه آناهیتا نشان داده که یک بانک به تنهایی نمی تواند عاملیت ۸ هزار میلیارد تومان را عهده دار شود و باید مجموعه ای از بانک ها در این زمینه باید به کار گرفته شوند.

استاندار کرمانشاه گفت: در زمینه فراهم کردن زیرساخت ها برای منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب از محل اعتبارات استانی کمک می شود. 

وی با بیان اینکه فراهم شدن زیرساخت ها به جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان استان کمک می کند، افزود: توسعه حوزه صنعت نیازمند تامین آب پایدار است و به همین منظور طرح انتقال آب از سد آزادی به اسلام آباد را در دست اجرا داریم و سرمایه گذار این پروژه انتخاب شده و طرح به زودی عملیاتی می شود.

وی در خصوص امهال وامهای زلزله زده ها نیز گفت: موضوع امهال وام های آسیب دیدگان زلزله مورد تاکید جدی دکتر روحانی رییس جمهور و هیئت دولت است.

وی گفت: مدیریت ارشد استان طی این مدت به صورت شبانه روزی موضوع امهال وام های آسیب دیدگان زلزله را دنبال کرده است و با توجه به تاکیدات رییس جمهور و تلاش های معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دیگر مسئولین خوشبختانه موضوع امهال وام های آسیب دیدگان زلزله در ۹ شهرستان و دو بخش کوزران و ماهیدشت فردا یکشنبه در نشست هیئت دولت مطرح خواهد شد. تصویب این موضوع یک خبر خوش برای زلزله زدگان خواهد بود.