پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله09:16 - 1397/03/12

مراسم حماسه يازدهم خرداد و آزاد سازي شهر باينگان پاوه برگزار شد

مراسم يادواره شهداي يازدهم خرداد سال 1359 باينگان پاوه با حضور اقشار مختلف مردم در شهر باينگان برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، مراسم يادواره شهداي يازدهم خرداد سال 1359 باينگان پاوه با حضور اقشار مختلف مردم در شهر باينگان برگزار شد.

 

در اين مراسم فرمانده سپاه ناحيه پاوه ضمن خير مقدم در سخناني اظهار داشت: امروز ما در اين مكان جمع شده ايم كه ياد و خاطره شهداي عزيزمان را گرامي بداريم .

 

سرهنگ سلطان قلي افزود: شهيد مطهري در رابطه با شهدا سخن زيباي دارد كه مي گويد: شهدا همانند شمع خواهند بود كه با روشنايي خود راه را نشان مي دهند و به واقع هم همينطور است كه با روشنايي خود راه را به ما نشان مي دهند و مايه اقتدار يك جامعه هستند.

 

وي با اشاره به آيه اي از قران كريم گفت: شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزي داده ميشوند.

 

وي ادامه داد: در 1400 سال پيش امام حسين عليه استكبار قيام كرد و از آن زمان تاكنون اسم امام به عنوان سيد الشهدا بيان مي شود .

 

وي افزود: اكنون نيز طي نمودن مسافت طولاني تا كربلا با راه پياده هم چيزي چز زنده بودن راه شهدا و راه امام نيست و هيچ دولت و سازماني نمي تواند جمعيت 24 ميليون نفري مردم را چنين با پاي پياده سازماندهي كند.

 

سرهنگ سلطان قلي با اشاره به اقدامات غربيان عليه كشور ما گفت: در طول سيصد سال گذشته 57 جنگ در كشور ما و از دست دادن بيش از سه و نيم ميليون كيلومتر مربع رخ داده است كه تنها در جنگ هشت سال تحميلي عراق عليه ايران نتوانستند، حتي يك وجب از خاك اين مرز و بوم را بدست اورند.

 

فرمانده سپاه ناحيه پاوه افزود: اين پيروزي به بركت خون شهدا و رشادت و پايداري مردم رزمندگان بوده است كه بزرگترين دستاورد اين انقلاب اسلامي مي باشد.

 

در ابتداي اين مراسم فرمانده حوزه شهداي باينگان نيز در سخناني از حضور اقشار مختلف مردم و مسئولين تقدير و تشكر كرد.