پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:29 - 1397/03/08

نماز تراویح در 80 مسجد پاوه برگزار می شود

امام جمعه پاوه گفت: مردم روزه دار این شهرستان بعد از 16 ساعت روزه داری، شبها هم با شور و شوق وصف ناپذیری در 80 مسجد نماز تراویح را اقامه می کنند.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا قادر قاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نماز تراویح بعد از افطار با حضور گسترده مردم روزه دار شهرستان پاوه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: مردم پاوه در دهه اول رمضان یک تا 2 ساعت در دهه دوم تا پاسی از شب و در دهه سوم و لیالی قدر تا صبح در مساجد به اقامه نماز، قرائت قرآن و تفسیر آن مشغول هستند.
امام جمعه پاوه افزود: همین حضور مردم و به ویژه جوانان در مساجد موجب شده که پاوه به عنوان یک شهرستان پاک با کمترین جرم در سطح کشور شناخته شود.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر حضور گسترده مردم در مساجد در ایجاد امنیت پایدار و همراهی و تعهد آنها نسبت به نظام بسیار حائز اهمیت است.
تراویح لغتی عربی است و به نمازهایی اطلاق می‌شود که اهل سنت در شب‌های ماه رمضان به جماعت می‌خوانند.
این نماز پس از نماز عشاء خوانده می‌شود. در بین اهل سنت رسم است که هر شب یک جزء قرآن را در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان، قرآن ختم شود.
نماز تراویح 20 رکعت است اما پس از هر 2 رکعت سلام داده می‌شود، که پس از هر چهار رکعت استراحت (ترویحه) انجام می‌شود و از این ‌رو آن را نماز تراویح می‌نامند.
شهرستان پاوه با حدود 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و بیش از 92 مسجد دارد که در 82 مسجد آن نمازهای جمعه و جماعت برگزار می شود.