پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:51 - 1397/03/02
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه

شهرستان پاوه قطعا در بخش گردشگری چشم‌انداز خوبی خواهد داشت

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت: بیشترین تمایلی که امسال در بخش اشتغال در سطح شهرستان پاوه وجود داشته است در بخش گردشگری و صنایع دستی بوده است.

به گزارشهزار ماسوله، هادی شریفیمسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه  با اشاره به وضعیت رو به تغییر عرصه گردشگری شهرستان گفت: شاید یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که الان در بخش گردشگری وجود دارد بها دادن به این بخش در شهرستان است.

 

وی افزود: اگر به این بخش در بین جوانان و مردم بها داده شود می تواند شهرستان را به قطب واقعی گردشگری کشور تبدیل کند.

 

شریفی ادامه داد: بیشترین تمایلی که امسال در بخش اشتغال در سطح شهرستان پاوه وجود داشته است در بخش گردشگری و صنایع دستی بوده است. با توجه به پرونده‌های اشتغال و مراجعات مردمی، علی الظاهر علاقمندی زیادی در این حوزه در سطح شهرستان بوجود آمده است.

 

وی  بیان کرد: این مهم نشان‌دهنده اهمیت درک این نکات و صنعت گردشگری میان مردم استان و خارج از از آن است. شهرستان پاوه قطعا در بخش گردشگری چشم‌انداز خوبی خواهد داشت.

 

وی درخصوص آمار و فعالیتهای این اداره اضافه کرد:آمارها اگرچه ممکن است غیرتخصصی باشد، بطور مثال افرادی که بصورت تفرجی و رهگذر به شهرستان آمده‌اند با گردشگری که بیش از 24 ساعت در محل بماند قطعا تفاوت خواهد داشت. اما به هرحال استفاده گردشگران بطور رسمی که از تاسیسات و اقامت‌گاه‌های سطح شهرستان استفاده کرده‌اند بالغ بر 35 هزار نفر در این مدت عید نوروز و سال 1397 می‌باشد. آمارهای گردشگری خود گویای قدرت سیاسی یک شهرستان است.ضریب تکاثری این آمار بر درآمد و تخصیص بودجه‌ها موثر است.

 

شریفی در ارتباط با فعالیت ها و مشاغل مرتبط با گردشگری در روستاهای شهرستان پاوه افزود: در شهرستان پاوه شامل سه روستای شمشیر، خانقاه و هجیج است که البته در کنار این سه روستا بیش از 9 روستای دیگر شهرستان بصورت عملی وارد این حوزه شده‌اند، از جمله  روستای ساتیاری، نسمه، زردویی، شرکان، داریان .

 

وی افزود: متقاضی ستاد اقامت و بوم گردی 70 نفر در شهرستان وجود دارند که ما امیدواریم حداقل30 نفر از این تعداد اقامت‌گاه های خود را جهت اسکان مسافران آماده بهره‌برداری کنند. 19 واحد پذیرایی در سطح شهرستان فعالیت دارند و 2 واحد اقامت‌گاهی بصورت بوم‌گردی داریم. 20 هزار نفر کلاش تولید داریم.