پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:09 - 1397/02/24

خروج ترامپ از برجام ناشی از شکست‌های آمریکا از جبهه مقاومت است

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: خروج ترامپ از برجام ناشی از شکست‌های پی‌درپی آمریکا از جبهه مقاومت در منطقه است.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری ، با  اشاره به اینکه در موضوع برجام از ابتدای امر مقام معظم رهبری به سیاستمداران تأکید کردند که به آمریکا اعتماد نکنند، اظهار داشت: دولت باید از همان روزهای نخست پیش‌بینی می‌کرد که آمریکا غیرقابل اعتماد است و با این تصمیم غیرعاقلانه ترامپ و خروج آمریکا از توافق برجام این غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به دنیا اثبات شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام ترامپ امری کاملاً غیراخلاقی است، گفت: به‌طور قطع این خروج به دلیل شکست‌های پی‌درپی آمریکا و متحدان اروپایی او در سوریه، تراز خاورمیانه و پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت در منطقه و ناراحتی آمریکا از توانمندی‌های ایران در دنیا است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تنها مختص به امسال نبوده است، افزود: این تحریم‌ها از سوی آمریکا به‌دلیل قطع شدن دست‌های سیاستمداران آمریکایی از چپاول منابع ایران در طول سال‌های بعد از انقلاب همواره به طور جدی‌تری علیه ایران وضع می‌شود.

ونادری با بیان اینکه همواره این تحریم‌ها و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داده است، بیان کرد: ملت ایران با توانمندی‌ها و قدرت خود همواره توانسته علیه قدرتهای چپاول‌گر به تمام معنا ایستادگی کند.

وی افزود: درست است که اکنون کشور با مشکلات اقتصادی گوناگونی درگیر است اما مردم ایران در هر گوشه‌ای از جهان با تمام قدرت و تعلق خاطر با سیاستهای استکباری آمریکا و متحدان اروپایی آنها مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه  دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنان رسماً خروج آمریکا از برجام را اعلام و بلافاصله، فرمان اجرایی اعمال تحریم‌های جدید را نیز امضا کرد، بیان کرد: از همان لحظه‌ای که این تصمیم اعلام شد امام خامنه‌ای فرمودند به سه کشور نیز اروپایی اعتماد نکنید.

نادری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها گفته بودند «به آمریکا اعتماد نکنید» و اکنون هم  این هم نتیجه‌اش را همگی شاهد هستیم عنوان کرد:  درباره مذاکره با سه کشور اروپایی هم فرمودند به اینها هم نباید اعتماد کرد و برای هر قرارداد باید تضمین‌های واقعی و عملی بگیرید وگرنه نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه از دولتمردان ایرانی نیز تقاضا داریم که دیگر در برابر این مسائل جدی و عزت ایران کوتاه نیایند، گفت: باید برای حل این مسئله تنها پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و به منویات ایشان گوش فرادهیم.

نادری گفت: اگر مسئولان سیاست خارجی ایران از همان ابتدا به منویات مقام معظم رهبری عمل کرده بودند چهار سال تمام جلوی پیشرفت‌های صنایع هسته‌ای ما گرفته نمی‌شد و‌ با این مشکلات مواجه نبودیم.

تسنیم