پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:24 - 1397/02/19
امام جمعه شهر نودشه در مراسم روز معلم منطقه نوسود؛

معلمین محور حرکت جامعه به سمت توسعه و امنیت پایدار هستند

مراسم بزرگداشت روز معلم در روستای مرزی بیدرواز با حضور فرماندار ، امامان جمعه شهرهای نوسود و نودشه ، مسئول دفتر امام جمعه شهرستان پاوه ، روحانیت معزز ، بخشدار و .. برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، مراسم بزرگداشت روز معلم در روستای مرزی بیدرواز با حضور فرماندار ، امامان جمعه شهرهای نوسود و نودشه ، مسئول دفتر امام جمعه شهرستان پاوه ، روحانیت معزز ، بخشدار ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نودشه ، مسئولین ادارات فرماندهی نیروهای نظامی و انتظامی نوسود و نودشه ،شواری اسلامی بیدرواز، کیمنه و هانی گرمله ، پیشکسوتان تعلیم و تربیت ، معلمین گرانقدر و مردم روستای بیدواز با تعدادی از مدیران شهرستان با شکوه برگزار شد.

 

ماموستا مبارکشاهی امام جمعه شهر نودشه در اين مراسم در سخنانی ضمن تقدیر از اداره آموزش و پرورش و مردم روستای بیدرواز اظهار داشت: معلم شخصیتی بزرگ است که خداوند تبارک و تعالی بخشی از مسئولیت جامعه را به معلمین به عنوان وارثان انبیاء  الهی واگذار نموده است . چرا که خداوند متعال اولین معلم بشریت است و یکی از افتخارات پیامبر عظیم الشان اسلام نیز این است که خود را به عنوان معلم معرفی می کند .

 

امام جمعه شهر نودشه افزود: در گذشته تدریس علم صرفا در حجره ها و توسط ماموستایان انجام گرفته اما امروز علاوه بر وجود حجره مدارس و معلمین نیز در یادگیری علم نقش بسیار مؤثری را دارند.

 

وی موضع گیری معلم در جامعه را در جنبه های مختلف بیان کننده نقش خطیر معلمان دانست و گفت: انتظارات از معلمان به عنوان قشر روشنفکر جامعه و وارثان انبیاء به نسبت افراد عادی جامعه بیشتر است .

 

وی منزلت و رسالت معلمین را بسیار با ارزش و خطیر دانست و اظهار داشت: قشر فرهنگی در همه دوران ها مورد تکریم و احترام بوده اند . و جایگاه آنها جایگاه معنوی است نه مادی چرا که آنان به عنوان بهترین افراد جامعه مردم را به راه حق ارشاد و راهنمایی می کنند و از معلمین جز صداقت و خدمت چیزی انتظار نمی رود .

 

ماموستا مبارکشاهی حفظ هویت و کار فرهنگی را از دیگر وظایف معلمین بر شمرد و بیان داشت: نقش معلم و شعاع شخصیت او به اندازه یک جامعه است و هر جامعه ای که مردم آن آگاه و با سواد باشند آن جامعه زنده و پویا است .

 

امام جمعه شهر نودشه تقدیر از آقای عباسی را به عنوان یکی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت روستای بیدرواز و و برگزاری این مراسم را در روستای مرزی از ابتکارات آموزش و پرورش  دانست .

 

ماموستا مبارکشاهی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مرزی بودن منطقه و وابسته بودن معیشت مردم به مرز و لزوم برقراری امنیت پایدار با تعامل هر چه بیشتر مردم ودولت و نیرو های نظامی و انتظامی خواستار رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد اشتغال پایدار و تامین وام های اشتغال زایی و بدور از سختگیری و بروکراسی های پیچیده اداری شد.

 

در حاشيه اين مراسم هم از معلم پیشکسوت بیدرواز تجليل به عمل آمد.

 

این معلم فداکار و دلسوز، آقای نصر الدین عباسی ، بهترین دوران عمر خود را در جهت آموزش دانش آموزان  روستای مرزی بیدرواز که در آن زمان فاقد امکانات اولیه زندگی بوده است آغاز نموده است .

 

آقای عباسی هم اکنون در بستر بیماری می باشد و در روز معلم با ویلچر در مراسم حضور پیدا کرد در گفتگوی صمیمانه ریاست اداره آموزش و پرورش با ایشان ، آقای عباسی ضمن ابراز خرسندی و تشکر از حضور مسئولین و معلمان در مراسم عنوان کرد که امروز یکی از بهترین دوران عمرم است که بار دگر خاطرات دوران معلمی که با عشق و علاقه به دانش آموزان در ایام شبانه روز خدمت می کردم برایم تداعی شد.

 

 در ادامه ایشان گفت که سختی های آن دوران و نبود امکانات رفاهی هیچ گاه خللی در عزم واراده ام در خدمت به دانش آموزان این منطقه محروم نکاسته و به معلمین عزیز سفارش می کنم هر آنچه را که در توان دارند به دانش آموزان و جامعه خدمت کنند چرا که آنان نیز همچون بنده روز گاری بازنشسته خواهند شد .

 

 در ادامه مراسم فرماندار ، مسئول دفتر امام جمعه شهرستان پاوه ، اداره آموزش و پرورش و دانش آموزان قدیمی با لوح تقدیر و هدایایی از ایشان، تجلیل بعمل آمد.