پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله01:02 - 1397/02/17

مراسم گرامی داشت هفته عقیدتی، سیاسی و هفته معلم در پاوه برگزار شد

مراسم گرامی داشت هفته عقیدتی، سیاسی و هفته معلم درسپاه ناحیه پاوه با حضور مدیر کل حوزه های علمیه استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، حجه الاسلام حاج اقا ایرانی مدیر کل حوزه های علمیه استان کرمانشاه در مراسم گرامی داشت هفته عقیدتی که در سپاه ناحیه پاوه برگزار شد در سخنانی ضمن تبریک هفته عقیدتی و سیاسی و هفته معلم اظهار کرد: هفته عقیدتی و سیاسی دارای دو بخش است که در حقیقت استوانه های اصلی مبانی حرکتی انسان را عقیده و سیاست تشکیل می دهد.

 

وی افزود: همه تعالیم انبیاء در اصول کلی مشترک هستند اما در فروعات فقهی و جزئی اختلافاتی وجود دارد که شامل پیچیده تر شده بشریت می باشد و در کنار عالم بشریت هم ادیان ، تکامل پیدا کردند تا نهایتا دین مبین اسلام پاسخ همه زمان و مکان ها است.

 

وی با بیان اینکه ، پیامبر بزرگوار اسلام در حدیثی به نقل از حضرت عیسی (ع) می فرمایند که حضرت عیسی به حواریون می فرماید خود را به خدا نزدیک کنید و از گنهکاران ناراحت و بغض داشته باشید گفت: اگر این روات را توسعه داد می توان مسیر سیاسی و مشی سیاسی انسان را هم تنظیم کرد ، چرا که سیاست، رفتارهای انسان را در محدوده خانواده تا بین الملل تنظیم می کند .

 

وی با اشاره به تقرب بودن حضرت امام به خداوند گفت: حضرت امام(ره) این انسان کم نظیر، با تعداد محدودی از پیروان خود کار خود را در جهت تقرب به خداوند و تنفر از گنهکاران توسعه داد و خداوند هم به کارش برکت داد.

 

مدیر کل حوزه های علمیه استان کرمانشاه افزود: امام در آن شرایط حرکتی کرد که حقیقتا بعد از انقلاب انبیاء، انقلاب بی نظیر، جوان و فراگیری را شکل داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در چند دهه اخیر گسترش دین مبین اسلام در کشورهای اروپایی و غربی به حدی بود که سالانه در خود امریکا مسجد مسلمانان احداث می شد و قرآن هم به ترجمه انگلیسی هر روز در بین انها نشر می یافت اما دشمن با سرمایه گذاری خود به فکر ضربه زدن به این اسلام افتاد.

 

حاج آقا ایرانی افزود: دشمن  تصمیم به تفرقه و به جان هم انداختن مسلمانان را گرفت که در پی آن داعش را ایجاد ،  که اگر این گروه مذهبی هیچ اقدامی نمی کرد، تاثیر معرفی اسلام خشن به غربی ها، به مراتب بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه در طیف تشیع انگلیسی هم مقدس ترین علمای ما هم فوش می دهند گفت: ریشه این گروههای مذهبی را اگر پیگیری کنیم ریشه داعش با تشیع انگلیسی در یک کاسه است .

 

وی ادامه داد: نیروهای داعشی ، بهترین نیروهای جهادی اسلام بودند که دشمن انها را به جان هم انداختند و انرژی بسیار متراکمی که باید امریکا و اسرائیل را نابود می کرد در بین خود مسلمانان خالی کردند.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل ، تعلیم و تربیت است تصریح داشت: ما نتوانسته ایم این نیروها را در جهت راه درست استفاده کنیم اما دشمن از این نیروها و از این ابزار و غفلت و ناآگاهی استفاده و آن را بر سر خودمان خالی کرد.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر بر جلوگیری از نفوذیان در تصمیمات مهم ارکان نظام تاکید داشته اند افزود: امروز ، شرایط ما شرایط انتهایی جنگ صفین است که حضرت علی(ع) در لحظات پایانی فتح بیت المقدس بودند که گروهی از نفوذیان، دشمن را به موفقیت رساندند.

 

وی در پایان با تاکید بر روشنگری جوانان و نسل جدید گفت: رهبر انقلاب پایان حکومت ستمگر صهیونیست را تا 25 سال آینده اعلام کرده اند و اگر ما از دورن آسیب نبینیم به فضل الهی، این روزی را که نظام اسلامی پرچم اسلام را بر قله های مختلف عالم به اهتزاز در آورد، خیلی دور از دسترس نیست.

 

 نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه پاوه نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریه هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم اظهار داشت: نهاد سپاه نهادی است که با تاسی از اصل 150 قانون اساسی از جمهوری اسلامی، مسئولیت نگهداری، پاسداری از انقلاب، حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده دارد که در همه عرصه ها دشمن امروز در فکر نفاق و ضربه زدن به این نظام است.

 

حاج آقا غلامی افزود: این نهاد که وظیفه ان در اصل قانون اساسی مشخص شده است علاوه بر حفاظت نظامی، حفاظت از ضربه و توطئه های که از لحاظ اعتقادی و معنوی گاها بر بنیه نیروهای انقلابی را داشته باشد این وظیفه را بر عهده دارد.

 

وی گفت:  لذا عقیدتی سیاسی و دفتر نمایندگی ولی فقیه، حفظ صیانت از افکار و اعتقادات معنوی و همچنین جنبه های مثبت سیاسی این عزیزان را بر عهده دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد این رده در سال گذشته گفت: ساعات تدریس قرآن نور مبین، جلسات اخلاق، استفاده از اساتید اخلاق، ارسال و توزیع لوح فشرده در موضوعات روز و مختلف، ارسال و تکثیر نشریات، برگزاری جلسات هدایت سیاسی، نهضت روشنگری ، ویدیو کنفرانس هادیان و مسئولان سیاسی، نشست های سیاسی بسیج در پایگاههای مقاومت، انعکاس خبری برنامه های بسیج در سطح شهرستان ، برگزاری مراسم ها و مناسبت ها و ... از جمله فعالیت هایی هستند که در طول سال گذشته انجام شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه نیز در سخنانی ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: تزکیه در اسلام بر تعلیم مقدم است که از اعتقادات نشات می گیرد و اگر انسانی مبنای اعتقادات او درست باشد قطعا به سمت تزکیه پیش خواهد رفت.

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: اصل اعتقادات بر توحید و نبوت و معاد است که با قبول این موارد انسان به تزکیه خواهد رسید.

 

وی گفت: این هفته هم با شهادت شهید مطهری با نام هفته عقیدتی سیاسی و معلم نامگذاری شده است که به سبب اینکه ایشان استاد حوزه و دانشگاه بوده است و پاسخ دهنده بسیاری از سوالات دانشجویان چه در زمان قدیم و چه اکنون می باشد، نامگذاری شده است.