پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:06 - 1397/02/03

نامه اي که فقط یک نماینده استان کرمانشاه آن را امضاء کرد!

جمعی از نمایندگان مناطق کردنشین و مرزی مجلس در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور، خواستار برقراری مجدد مبادلات مرزی و رفع مشکلات و دغدغه معیشتی مردم مناطق مرزنشین شدند که متاسفانه از بین هشت نماینده استان کرمانشاه تنها امضای یک نماینده ( اقای نادری نماینده پاوه و اورامانات) در بین این نمایندگان وجود دارد!

به گزارشهزار ماسوله، جمعی از نمایندگان مناطق کردنشین و مرزی مجلس در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور، خواستار برقراری مجدد مبادلات مرزی و رفع مشکلات و دغدغه معیشتی مردم مناطق مرزنشین شدند.

 

به گزارش ایسنا، در نامه نمایندگان مناطق کردنشین و مرزی مجلس خطاب به حسن روحانی آمده است:

 

«همچنان که استحضار دارید مردم کرد ساکن در مناطق مرزی و غرب کشور سال‌ها آماج بمباران‌های شدید رژیم جنایتکار بعث بوده و تعدادی از شهرها و روستاهای مرزی این مناطق نیز بمباران شیمیایی شده‌اند. در طول زمان‌ها و دوران‌های تاریخ و از اول انقلاب مردم این مناطق با جان و دل و از روی وفای به تمامیت ارضی کشور و ایران عزیز مرزها را از نفوذ بیگانگان حفظ کردند، در انتخابات و مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور فعال داشته و در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری جنابعالی با رای حداکثری به شعارهای اعتدال دولت برای آینده خود و معیشت مرزنشینان گام برداشتند اما حال می‌بینیم که به بهانه‌های مختلف مناطق مرزی و شهرهای کردنشین با بی‌مهری شدید مسئولین از جمله شخص جنابعالی روبرو شده‌اند. آیا جواب رشادت‌ها، ‌از جان گذشتگی‌ها، مرزداری‌ها و مشارکت حداکثری مردم این دیار در انتخابات، بستن مرزها، تعطیلی کوله‌بری و معیشت حداقلی آنان بود؟ آیا می‌خواهید دیوار اعتماد این مردم پاک و بی‌آلایش، نوع‌دوست و عاشق وطن را برای همیشه فرو بریزید؟ آیا می‌خواهید مزد سال‌ها زحمات و مرزداری این مردم را با تحریم اقتصادی و خالی نمودن سفره‌های خانواده آنان پاسخ دهید؟ از طرفی نه شرع و نه قانون به کسی اجازه نمی‌دهد اینگونه با مردم خود و مرزداران اصلی این سرزمین برخورد کند.

 

لذا ما نمایندگان مناطق کردنشین و مرزی ضمن هشدار جدی نسبت به ادامه وضعیت موجود از جنابعالی و مسئولین امنیتی درخواست داریم که سریعا نسبت به برقراری مجدد مبادلات مرزی همانند سابق و رفع مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مردم مناطق مرزنشین اقدام فرمایید.»