پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:09 - 1396/12/17

همایش ترویج زایمان طبیعی برای مادران باردار وهمسران در پاوه برگزار شد

همایش ترویج زایمان طبیعی برای مادران باردار وهمسران در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، همایش بزرگ مادران باردار وهمسران به منظور ترویج زایمان طبیعی توسط واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

این همایش که با هدف ترویج و فرهنگ سازی زایمان طبیعی برگزار گردید پیرامون انتخاب صحیح شیوه زایمان مادران و همچنین مزایا و معایب زایمان طبیعی و سزارین گفتگو شد.

 

هوشیار بهشتی زاده رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه طی مقدمه ای ضمن خیر مقدم به حضار ومادران باردار شرکت کننده درهمایش به وضعیت سزارین در شهرستان اشاره کردند. واز اهمیت مراقبت های مادران باردار وحساسیت پرسنل این شبکه در خصوص تامین سلامتی این قشر مطالبی را عنوان نمودند.

 

در ادامه خانم امجدی کارشناس مسئول برنامه مادران شبکه بهداشت و درمان به وضعیت آمار جهانی سزارین وجایگاه ایران و شهرستان پاوه در این زمینه پرداختند وسپس به علل وعوامل دخیل در افزایش آمار سزارین شهرستان پاوه اشاره کردند که یکی ازمهم ترین عوامل را عدم آگاهی وخود باوری مادران دانسته وتاسیس وتجهیز کلاس های آمادگی برای زایمان در سطح شهرستان  (پاوه، نودشه، باینگان) را راهی مهم در ایجاد آگاهی بیشتر وتوانمند سازی مادران باردار ذکر کردند.

 

بعداز ارائه مطالبی در خصوص اهداف کلاس های آمادگی برای زایمان ، حضور همسران در این کلاس ها را امیدوار کننده خواندهمچنین ایشان ذکر کردند باتوجه به پتانسیل فرهنگی شهرستان انتظارمیرود مشارکت همسران دراین کلاس ها بیشترباشد.

 

 در بخش دیگری از همایش ۲تن از کارشناسان مامایی شهرستان که جز مربیان با تجربه ومتبحر کلاس های آمادگی هستند(خانم ها حسینی تبارونوری منفرد) به ارائه  مطالب مرتبط  پرداختند .

 

در انتهای همایش به ۴ تن ازمادران باردار که در آزمون سنجش آگاهی شرکت کرده بودند به قید قرعه وهمچنین۱ تن از مادرانی که به طور  کامل در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کرده بودند وپس از دوران  بارداری زایمان طبیعی داشتند جوایزی اهدا شد .