پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:39 - 1396/12/08

فرماندار:رفع ترافیک شهر پاوه نیازمند ایجاد 120هزار مترمربع پارکینگ است

فرماندار پاوه ترافیک را یکی از معضلات اصلی شهر پاوه دانست و گفت: باتوجه به 20هزار خودرو موجود در این شهر و برای رفع ترافیک باید 120هزار مترمربع پارکینگ ایجاد کنیم.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا؛ پرویز ایده پور روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات رانندگان تاکسی شهرستان پاوه در سرسرای اجتماعات فرمانداری افزود: شهر پاوه را نمی توان با هیچ شهر دیگری مقایسه کرد زیرا این پاوه، شهر خانه های پلکانی، بدون حیاط و بدون پارکینگ است.
وی با بیان اینکه 35هزار خودرو در شهرستان پاوه وجود دارد، گفت: از این تعداد 15 هزار خودرو مربوط به بخش ها و روستاها و 20 هزار خودرو نیز مربوط به شهر پاوه است.
وی اظهار کرد: شهر پاوه 12 کیلومتر خیابان دارد که استاندارد لازم برای پارک هر خودرو 6 متر است که با این اوصاف برای 20 هزار خودرو این شهر 120 هزار متر یعنی 120 کیلومتر فضا لازم است.
فرماندار پاوه، یکی از مشکلات عمده رانندگان تاکسی را ترافیک سنگین ناشی از نبود پارکینگ شخصی وعمومی، خیابان کم عرض و تعداد بسیار زیاد خودرو عنوان کرد و گفت: تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات تاکسی داران بکار خواهیم گرفت.
ایده پور در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش رانندگان در معرفی شهر پاوه به مهمانان این شهر توریستی، افزود: رانندگان تاکسی نمایندگان فرهنگ و شخصیت شهرستان هستند و اگر مهمانی وارد شهر شود برخورد رانندگان، غنأ و جایگاه فرهنگ والای شهر را به مهمانان می رساند.
او اظهار کرد: ناوگان تاکسیرانی نقش بسیار مهم و اساسی در روان سازی عبور و مرور شهری و تسریع در امور روزانه شهروندان دارد و این امر به عنوان یکی از اصلی ترین شریان های زندگی شهری، در جابجایی شهروندان در سطح شهر، بسیار حائز اهمیت است.
در ادامه این جلسه، شهردار پاوه رانندگان تاکسی این شهر را امین ترین افراد دانست و گفت: رانندگان تاکسی نقش مهمی در ناوگان حمل و نقل شهری ایفا می کنند.
علی محمد میری، برگزاری این نشست را در راستای رفع مشکلات رانندگان تاکسی ضروری دانست و افزود: با تمام توان برای بهبود وضعیت رانندگان تاکسی و رفع مشکلات حمل و نقل درون شهری تلاش خواهیم کرد.
در ادامه این نشست چند تن از رانندگان تاکسی به نمایندگی سایرین، نبود طرح زوج و فرد، نبود پارکینگ در شهر، پارک خودروها در دو طرف خیابان ها و عبور خودرهای سنگین از خیابان اصلی را از جمله مشکلات شهر مطرح کردند.