پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:26 - 1396/11/26
رئيس بنياد شهيد پاوه خبر داد:

صدورکارت جدید ایثارگران به زودی آغاز می‌شود

ریس اداره بنیادشهیدوامورایثارگران شهرستان پاوه صدورکارت جدید ایثارگران خبرداد.

به گزارشهزار ماسوله، جهانگیرلطفی در گفتگويي با خبرنگار ما اظهار داشت:کارت شناسایی ایثارگران در سال 1385 صادر شده بود و تا سال 1390 اعتبار داشت و بر اساس ملاحظات و تغییراتی که قرار بود در کارت‌ها انجام شود، مهلت اعتبار این کارت‌ها تا پایان سال 1396 تمدید شد و در حال حاضر کارت شناسایی جدید ایثارگران طراحی شده است.

 

وي افزود: کارت جدید مراحل نهایی چاپ را طی می‌کند و در هفته آینده رونمایی می‌شود و ایثارگران گرامی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه ایثار، کارت‌های جدید را از طریق پست دریافت کنند.

 

وي گفت: در ماده 44 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تصریح شده است «وزارت کشور ضمن هماهنگی‌های لازم خدمات ترددی از جمله آرم و کارت تردد و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و مناطق مربوط را برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، بر اساس معرفی‌نامه بنیاد به‌صورت رایگان فراهم نماید». بر همین اساس مصوبه اخیر شورای شهر تهران درباره طرح ترافیک این عزیزان مغایر قانون است که لزوم اصلاح آن به این شورا اعلام شده است.

 

وي ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از 51 هزار نفر از متقاضیان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌ها استخدام شده‌اند و بیش از 34 هزار نفر نیز از طریق خدمات و تسهیلات کارآفرینی و خوداشتغالی دارای شغل شده‌اند که جمعاً رقمی بالغ بر 86 هزار نفر است. همچنین در این مدت 417 هزار نفر تحت آموزش‌ها و مشاوره های شغلی ارائه‌شده توسط بنیاد قرار گرفته‌اند.

 

وي در پايان گفت: مشمولین دریافت کارت شناسایی نيز والدین شهدا -جانبازان 25 درصد به بالا-فرزندان وهمسران شهدا -آزادگان شش ماه اسارت هستند.